۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

پشیمانی عضو شورای شهر تهران از اظهار نظر مثبت خود راجع به برنامه سوم شهر تهران/ اجازه توسعه بزرگراهی به شهرداری نمی‌دهیم

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹
کد خبر: 305040
پشیمانی عضو شورای شهر تهران از اظهار نظر مثبت خود راجع به برنامه سوم شهر تهران/ اجازه توسعه بزرگراهی به شهرداری نمی‌دهیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بعد از تورق برنامه سوم شهرداری تهران که هفته گذشته به صحن شورا ارائه شد، گفت که کاش اظهار نظر مثبت راجع به این برنامه نمی‌کردم.

اقتصاد آنلاین - فایزه مومنی؛ محمود میرلوحی درباره ضعف‌های برنامه سوم توسعه شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: من بعد از ارائه این برنامه داوری اجمالی کردم و  تقریبا خوش‌بینانه گفتم که ظاهری بدی ندارد اما الان  احساس میکنم باید در اظهار نظرم تامل می‌کردم. من نظر نسبتا مثبت دادم اما در حال حاضر به برخی اشکالات رسیده‌ام.

وی ادامه داد: هنوز هم معتقدم که این برنامه ساختار اجمالی بدی ندارد اما معتقدم در عین حال که نباید در برنامه ریز شد باید اولویت‌بندی هم مشخص باشد. اگر می‌گوییم مترو خوب است، کافی نیست، باید بگوییم که مطابق با اولویت‌بندی به چه شرایط و ابزاری نیاز داریم. در عین حال اگر بخواهیم زیاد وارد جزییات شویم به جای آنکه یک برنامه خلاصه، مفید و در دسترس داشته باشیم باید هر دفعه با صرف زمان زیاد یک قسمت را تفسیر کنیم.

میرلوحی همچنین به یکی از اشکالات برنامه دوم توسعه شهر تهران اشاره کرد و گفت: در آخر برنامه دوم توسعه تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو از اول برنامه کم‌تر شد زیرا  در تدوین برنامه استهلاک آن‌ها در نظر نگرفته نشده بود. این قبیل اتفاقات نباید در برنامه سوم بیفتد.

میرلوحی همچنین گفت که بعد از خواندن قسمتی از برنامه سوم به این نتیجه رسیده که کاش اظهار نظر مثبتی که در گذشته کرده را مطرح نمی‌کرده است. او در پاسخ به این سوال که در برنامه توسعه 600کیلومتری بزرگراهی آمده اما شعار شورای پنجم توقف ساخت بزگراه و ماشین‌محوری بوده نیز اظهار کرد: جز تکمیل بزگراهای صیاد و شوشتری دیگر اجازه ساخت بزرگراه به جای توسعه حمل و نقل عمومی را نخواهیم داد.