۰ نفر

«تهران» ضعیف ترین ساختار اداری کشور را دارد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 298893
«تهران» ضعیف ترین ساختار اداری کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ضعیف ترین ساختار اداری کشور را تهران را داریم که از سیستان و بلوچستان هم ضعیف تر هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، نعمت الله ترکی در بیستمین جشنواره شهید رجایی که در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد گفت: فرصت برای سخنرانی و صحبت کم است و مشکلات و چالش ها زیاد است که در حال بررسی و برنامه ریزی برای رفع آنها هستیم.

یادم هست چندین سال قبل از 28 دستگاه اجرایی کار را در جشنواره شهید رجایی استان تهران آغاز کردیم و حالا امروز و امسال 68 دستگاه را ارزیابی کردیم. البته این شیوه خودارزیابی است که دستگاه های استانی و ملی و ارزیاب ها در این امر حاضر شدند.

وی افزود: ما هم اکنون در استانی زندگی می کنیم که 20 درصد جمعیت کشور را دارد. حالا 16 شهرستان را کنار هم قراردهید و فکر کنید چطور توانستیم این ارزیابی را قراردهیم. این را هم باید بگوئیم که ضعیف ترین ساختار اداری کشور را تهران را داریم که از سیستان و بلوچستان هم ضعیف تر هستیم.

بعنوان مثال یکی از شاخص های توسعه کشور گردشگری است اما در تهران اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان هایی با جمعیت 500 هزار نفر نمایندگی دارد اداره می کند نه اداره ...! یا اینکه فرماندار شهرستان 700 هزار نفری  را که اندازه یک استان است دارد مدیریت می کند. من شهادت می دهم که تمامی مدیران و کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی استان شبانه روزی کار می کنند.