۰ نفر

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران:

150حکم قضایی در خصوص بازپس‌گیری املاک صادر شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۱۱
کد خبر: 297719
150حکم قضایی در خصوص بازپس‌گیری املاک صادر شد

سید محمود میر لوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: شک نکنید می‌دانیم برای شهر چگونه برنامه‌ریزی کنیم ولی مهم‌ترین موضوع تأمین منابع است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید محمود میر لوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران در دومین نشست کمیسیون برنامه و بودجه با اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها شرکای معنوی ما هستند و تحقق شورا و شهرداری شیشه ای بدون کمک رسانه‌ها محقق نمی‌شود.

وی افزود: در خصوص نوع فعالیت کمیسیون برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی باید بگویم موضوع اقتصاد ، دغدغه و گرفتاری و نگرانی همه مراکز مدیریتی و کارشناسی است و مدیریت شهری تهران هم از این قاعده مستثنی نیست.

میرلوحی ادامه داد: اگر ما هم 200 هزار میلیارد تومان منابع داشتیم  شک نداشته باشید که می دانیم آن را در چه حوزه ها و برنامه هایی هزینه کنیم . از بافت فرسوده و نوسازی آن گرفته تا ورود اتوبوس‌های مدرن، از حفظ باغات گرفته تا موضوعات فرهنگی و حوزه های حمل و نقل؛

وی گفت: در حال حاضر هم فعالیت ها و طراحی اقدامات و اینکه در خصوص صیانت و توسعه باغات چه باید کرد و در حمل و نقل  عمومی چه باید کرد همه روشن است و اقدامات کارشناسی در شورای پنجم صورت پذیرفته است. اما آنچه مهم است اقتصاد شهری و تامین منابع آن است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شهری گفت : در تهران مشکلات اقتصاد شهری مشهود تر است و به جرات می توان گفت هیچ کدام از کلان شهر ها مشکلات ما را ندارند به ویژه این حجم از بدهی . در مدیریت شهری تهران  تعادل بین در آمد و هزینه نداریم ، تنوع درآمد هم  نداریم و در کنار اینها  ساختار پر هزینه در بدنه شهرداری وجود دارد که اینها نشان از مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: هیچ مرکز کارشناسی 7 هزار میلیارد تومان هزینه جاری ندارد. در حالیکه مدیریت شهری تهران چنین موانعی بر سر راه خود دارد.

میر لوحی در ادامه سخنان خود افزایش سهم منابع پایدار را به عنوان یکی از اهداف شورای پنجم و کمیسیون برنامه و بودجه برشمرد و گفت: در گذشته داشتیم سالهایی که منابع پایدار به 35 درصد رسیده بود ولی ما امیدواریم بتوانیم در برنامه سوم سطح منابع پایدار را به 50 درصد برسانیم .این در حالی است که  زمانی که مدیریت شهری را تحویل گرفتیم سطح منابع پایدار 21 درصد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ورود قوه قضاییه به پرونده های مدیریت هری گذشته گفت: اگر بخواهیم از بیشترین تخلفات صورت گرفته سخن بگوییم باید به 50 درصد قرار دادهای ترک تشریفات شده و املاک واگذار شده اشاره کنیم.

میرلوحی افزود: ما اصلاحاتی در این زمینه انجام دادیم که دیگر قرار دادی با ترک تشریفات بسته نشود که در یکسال نخست شورا کاملا مشهود بوده  و اصلاح ساز و کار ها را مد نظر قرار دادیم.

وی اظهار داشت: ما در حال پیگیری هستیم که املاک به شهرداری بازگردد و برخی از این 1600 املاک واگذار شده یا به شهرداری بازگشته و یا برای اجاره بها در نظپر گرفته شده است.

میر لوحی گفت : اولویت ما بازگرداندن این املاک است و تاکنون 150 حکم قضایی در خصوص بازگشت این املاک از قوه قضاییه اخذ شده است.