۰ نفر

دور ‌زدن شهردار تهران با سو استفاده از بی‌تجربگی او/اوضاع وخیم مالی روزنامه همشهری

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 297393
دور ‌زدن شهردار تهران با سو استفاده از بی‌تجربگی او/اوضاع وخیم مالی روزنامه همشهری

به گفته رییس شورای شهر تهران در برخی بازدیدها برخی مدیران مترو از بی‌تجربگی شهردار تهران سو استفاده و اطلاعات غلطی را ارائه می‌دادند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخصوص شهردار تهران نیست و بیش از 1800 نفر از مدیران ارشد در این قانون مورد خطاب قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد:حساسیت نسبت شهردار تهران در مواجه با این قانون بالا است و نباید بحث‌ها مطرح شودکه  موجب بی‌ثباتی در شهر می‌شود. البته موضوع ما آقای افشانی نیست بلکه موضوع ثبات مدیریت در شهر تهران است

هاشمی همچنین درباره خبر دستگیری چند مدیر شهرداری نیز اظهار کرد:خبری مبنی بر بازداشت 6 نفر در شهرداری تهران از جمله شهردار ناحیه 4 شهرداری منطقه 12 به اتهام پولشویی 70 میلیاردی دریافت نکرده ام و از این موضوع اطلاعی ندارم.

 وی ادامه داد:در انتخابات کسی ننوشته بود که ما به هاشمی رأی دادیم تا شهردار شود ولی قانون مشخص می‌کند که من به عنوان عضو شورای شهر انتخاب شده‌ام. میثاق‌نامه به دست من نرسیده تا آن را امضا کنم و اگر آن را می‌آوردند شاید من هم آن را امضا می‌کردم. آقای مرعشی گفته است که امضا هاشمی دست من است و نگفته است که من جای هاشمی امضا کرده‌ام!

او درباره آخرین وضعیت روزنامه همشهری نیز اظهار کرد: روزنامه همشهری در حال حاضر ماهیانه 45 میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کند، وزن هر روزنامه یا مجله همشهری نسبت به قیمت آن طوری است که اگر کسی آن را به بازیافت بفروشد سود خواهد کرد. در نتیجه بعضی از روزنامه فروشان روزنامه‌ها را نگه می‌دارند و به بازیافت می‌فروشند.

وی در ارتباط با تکمیل خط ۶مترو نیز اظهار کرد، تاکنون‌ 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای خط ۶ هزینه شده که با هزینه تملک‌ و سایر هزینه‌ها به 3 هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.معمولاً اگر در خط مترو این میزان هزینه انجام شود، باید بخشی از آن افتتاح شود اما تاکنون هیچ بخشی از این خط به بهره‌برداری نرسیده‌ است.

وی ادامه داد:به نظر من خط 6 با توجه به فعالیت‌های عمرانی که داشته تا 50 درصد پیشرفت داشته است و آنچه که به عنوان 90 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام می‌شود درست نیست.اصولا پایانه 10 درصد هزینه خط را به خود اختصاص می‌دهد و در مورد این خط هم 5 درصد هزینه‌ها مربوط به هواکش‌ها است که هنوز تکمیل نشده است و 12 درصد هم تجهیزات تأمین شده است که در مجموع این خط بین 50 تا 55 درصد پیشرفت دارد.

هاشمی اضافه کرد:در گذشته  که پول زیادی دادند، پول را بین پیمانکار‌ان مختلف تقسیم کردند و موجب شد که این خط به سرعت تکمیل نشود و من در آن بازدید متوجه این موضوع شدم.در برخی بازدید‌ها برخی مدیران مترو از بی تجربگی شهردار تهران سوء استفاده کردند اما من ورود کردم و واکنش مناسب نشان دادم.