۰ نفر

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

نمی‌شود در یک دوره کوتاه ، تهران را گلستان کرد/راجع‌به باغات از رویکرد حفاظت کوتاه نمی‌آییم

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 296893
نمی‌شود در یک دوره کوتاه ، تهران را گلستان کرد/راجع‌به باغات از رویکرد حفاظت کوتاه نمی‌آییم

عضو شورای شهر تهران گفت: هر اندازه هم که شهرداری معتقد باشد که با لغو مصوبه برج _باغ درآمدش کاهش می‌یابد ما از مسئله حفظ باغات و اصرار بر لغو آن کوتاه نمی‌آییم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ زهرا صدراعظم نوری راجع به عملکرد این کمیسیون در حوزه محیط زیست شهری به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:شرایطی که ما مدیریت شهری را تحویل گرفتیم، شرایط خوبی نبود؛ با امید سرشار وارد شورا شدیم اما دوره 12  ساله‌ای را تحویل گرفتیم که 52هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشته بودکه عمده آن‌ها مربوط به بانک‌ها است و از آن‌جاکه اغلب وام‌ها بدون پشتوانه مالی بوده، اقساط به موقع پرداخت نشده و به مرور روی بدهی‌ها جرایم زیادی آمده است. 

او با اشاره به نیروی انسانی زیادی که در دوره‌های گذشته جذب  شهرداری شده است، اظهار کرد:در شهرداری تهران به ازای هرشغل ،٤  نیرو وجود دارد و این یعنی اینکه شهرداری چهار برابر نیاز خود نیرو دارد. شهرداری ٦٨هزار نیرو دارد که ماهانه حدود٦٠٠- ٧٠٠میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند. نمی‌شود به  نیروها یکدفعه گفت: «خداحافظ». 

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: برخی از نیروهای شهرداری در مقابل خواست و نظرشورا مقاومت می‌کنند؛.برای مثال مصوبه برج_باغ قبل از سال ٩٧توسط شورای شهر  لغو شد اما این مصوبه ، به مناطق ابلاغ نشد!

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد:در  مدیریت شهری گذشته تهران پروژه‌های نیمه تمام زیادی افتتاح شده‌اند. مانند خط 7 مترو که اگر در زمان آقای نجفی تعطیل نمی‌شد، قطعاخسارت و  تلفات جانی به جا می گذاشت . 

نوری ادامه داد: در گذشته اغلب قراردادهای ساخت یک پروژه با یک پیمانکار خاص و بعضا به شیوه تهاتر با املاک بزرگ مقیاس شهرداری انجام میشد و پیمانکاران بخش خصوصی در این میان جایی نداشتند. 

این عضو شورای شهر پنجم با بیان اینکه نمی شود  با این حجم از مشکلات مدیریت شهری، طی چهارسال شهر را گلستان کرد ، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات فعلی کشور حاصل ٨ سال مدیریت اشتباه بوده است. زمانی تفکری قصد داشت بخشی از پارک پردیسان به عنوان ارزش های طبیعی و ذخیره های ژنتیکی شهر را بفروشند؛ امری که امروز محال است. 

نوری ادامه داد: مباحث  ومسایل محیط‌زیستی را نمی‌توان به نیروها دیکته کرد، زیرا با این روش برای مدت کوتاهی اقداماتی می شود  اما با جابجایی مسئولین باز همان رویه‌های قبل را پیش می‌گیرند. باید بارها و بارها راجع به این مسائل بحث و گفت و گو شود  تا این مسایل نهادینه شود و گوششان از این کلمات  پر شده و به این روش‌ها عادت کنند.

او با اشاره به اینکه ما در مسئله حفظ باغات کوتاه نمی‌آییم، گفت: اگر شهرداری 

معتقد باشد که با لغو مصوبه برج باغ درآمدش کاهش یافته، اما ما از مسئله صیانت از باغات کوتاه نخواهیم آمد. البته این تاکید ما به معنی این نیست که در حال حاضر هیچ باغی تخریب نمی‌شود، اما تفکر و رویکرد ما حفظ باغات و جلوگیری از تخریب آن‌ها است. 

نوری با بیان اینکه جریمه قطع اشجار طی ماه‌های گذشته صرف خرید دو باغ در منطقه 10و 7شده است، گفت: باید دغدغه محیط‌زیستی داشته باشیم و تلاش کنیم که دغدغه ما هر روز به عمل نزدیک‌تر شود. ما ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.