۰ نفر

با پیگیری‌های انجام شده طی 7ماه اخیر؛

تسویه 38میلیارد تومان از مطالبات اعضای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 296328
تسویه 38میلیارد تومان از مطالبات اعضای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

بر اساس آمارهای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران 38 میلیارد تومان از مطالبات 3412 نفر از سپرده گذاران صندوق در دوره مدیریتی اخیر تسویه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی رغم تعلل برخی سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران در واریز سهم صندوق و طلب 25 میلیارد تومانی موسسه صندوق ذخیره از آنها، آمارها نشان می دهد از ابتدای بهمن 1396 تا 31 مرداد 1397 بالغ بر 38 میلیارد تومان از دیون صندوق به بازنشستگان و سپرده گذاران پرداخت شده است.

بر این اساس طی این دوره 979 نفر از بازنشستگان صندوق سپرده های 6 درصد و 2146 نفر از شاغلین سپرده های مازاد پس انداز خود را دریافت کرده اند.

طبق اساسنامه موسسه 3 درصد از حقوق کارکنان شهرداری تهران به انضمام 3 درصدی که از سوی کارفرما اختصاص می یابد، به حساب صندوق واریز شده و در هنگام بازنشستگی به همراه ارزش افزوده آن به اعضای صندوق بازگردانده می شود. در عین حال کارکنانی که مایل به سرمایه گذاری بیشتر در صندوق هستند اقدام به افتتاح حساب سپرده مازاد پس انداز می کنند.

این گزارش حاکی است در 7 ماهه اخیر بخشی از سپرده های دیگر موسسه نیز تسویه شده است که در این رابطه می توان به تسویه 221 فقره از سپرده های زرین و 66 فقره از سپرده های آتیه بازنشستگی اشاره کرد.

گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره اضافه می کند: پرداخت مطالبات بازنشستگان صندوق از خرداد تا بهمن سال 96 به دلیل برخی مشکلات با تاخیر مواجه شده بود که با پیگیری انجام شده متناسب با تامین منابع مالی در حال تسویه است.