۰ نفر

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

پیش‌بینی ۱۵هزار قبر برای مواقع بحران در تهران

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 295475
پیش‌بینی ۱۵هزار قبر برای مواقع بحران در تهران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه تهران به دلیل حادثه‌خیز بودن باید آمادگی لازم را برای وقوع بحران داشته باشد، گفت: حدود 15 هزار قبر برای مواقع بحران در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری، با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری طبق قانون شهرداری‌ها این است که در زمان فوت افراد در آرامستان‌ها شرایط لازم برای تدفین را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه باید کلیه مراحل کفن و دفن توسط شهرداری انجام شود، گفت:‌در زمان وقوع بحران یکی از مأموریت‌های اصلی در این باره برعهده شهرداری‌هاست که ساز و کار دفن کشته‌شدگان را فراهم کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه فضاهایی از قبل پیش‌بینی شده است، گفت: شهر تهران به دلیل حادثه‌خیز بودن باید آمادگی لازم را برای وقوع بحران داشته باشد.

نوری افزود: تاب‌آوری شهر باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت لازم را تأمین کند. هنگامی که حادثه طبیعی رخ می‌دهد باید اقدامات مختلف صورت گیرد و مکان‌هایی برای دفن آماده باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه باید ساز و کارهای لازم در  بهشت‌زهرا پیش‌بینی کرد، گفت:‌البته در حال حاضر قطعاتی را در نظر گرفته تا در هنگام رخداد حادثه در آن قطعات تدفین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه براوردهای در این باره صورت گرفته شده است، گفت: تعدادی فضا در نظر گرفته شده البته با توجه به رشد جمعیت و طولانی بودن مسیر امروز فقط نمی‌توانیم یک نقطه را در نظر بگیریم و باید برای نقاط دیگر هم برنامه‌ریزی کنیم.

نوری با بیان اینکه سازمان بهشت‌زهرا مکلف شده که مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهد گفت:‌چند نقطه در نظر گرفته شده که باید بررسی‌های لازم صورت گیرد. شرایط را بر اساس مطالعه طراحی کرده و مراحل آن را به تصویب برسانیم.

وی تأکید کرد: فعلاً آمادگی‌های نسبی وجود دارد.

نوری در پاسخ به این پرسش که چند هزار قبر برای مواقع بحران در نظر گرفته شده گفت: حدود 15 هزار قبر برای مواقع بحران در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که این تعداد قبر برای بحران کفایت می‌کند، گفت:  پیش‌بینی‌های صورت گرفته البته ما نمی‌دانیم بحران در چه حجمی است .

وی در خصوص طرح توسعه بهشت‌زهرا گفت: این موضوع در دستور کار است و مکان‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و بر روی آن در حال بحث و بررسی هستیم.

نوری در خصوص توسعه جنوبی بهشت‌زهرا گفت: قرار بود این کار انجام شود ولی باید کل پروژه بررسی شود و در نهایت نظر قطعی صادر شود.