۰ نفر

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشست خبری:

افزایش تب کریمه گنگو میان دام‌های تهران

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰
کد خبر: 294394
افزایش تب کریمه گنگو میان دام‌های تهران

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افزایش تب کریمه کنگو میان دام‌ها همزمان با گرمی بی‌سابقه هوای پایتخت خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالحسین رحیمی، رییس سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشست خبری با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از سال گذشته به دلیل افزایش دمای هوا بیشتر شده است، گفت: سال گذشته نیز این بیماری وجود داشت اما با گرمی هوا زمینه رشد بیشتر این ویروس فراهم می‌شود. این بیماری از طریق خون منتقل می‌شود. لذا برای ما اهمیت زیادی دارد تا نسبت به کنترل این بیماری و خطرات آن و در جهت تضمین سلامت شهروندان اقدامات موثری را انجام دهیم. سلامت تمامی دام‌ها در مراکز عرضه توسط دامپزشکان به تایید می‌رسد تا شهروندان با اطمینان کامل دام مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین در تمامی مراکز روحانیون جهت نظارت بر ذبح اسلامی مستقر خواهند بود.۸۰ درصد دام‌های ما نر هستند و اجازه نمی‌دهیم که دام ماده عرضه و‌ ذبح شود.

او با اشاره به ساعت کاری جایگاه‌های عرضه دام، تاکید کرد: ساعت کار جایگاه‌های عرضه دام در  روز عرفه ۹ صبح تا ۷ شب و در مناطق ۱۹ و ۲۰ تا ۱۰ شب خواهد بود. همچنین در در روز عید قربان، ساعت کاری ۵ صبح تا ۳ بعدازظهر است اما تا وقتی مردم حضور داشته باشند، خدمت‌رسانی می‌شود.

رحیمی همچنین اضافه کرد: نیروی انتظامی باید جلوی عرضه دام را در جایگاه‌های غیرقانونی بگیرد تا سلامت مردم به خطر نیفتد. سال گذشته ۲۸هزار راس وارد جایگاه شد اما امسال تقاضا بیشتر  است و به حدود ۳۰هزار راس خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: در تمامی جایگاه‌ها یک غرفه فرهنگی داریم تا محیط خشن قربانگاه‌ها کمی با اجرای برنامه‌های شاد تلطیف شود. البته خانواده‌ها هم باید مراعات کنند و کودکانش را به محل ذبح نیاورند.