۰ نفر

شرکت واحد اتوبوسرنی شهرداری تهران:

بیش از 88درصد اتوبوس‌های شرکت واحد تهران معاینه فنی دارند

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 293188
بیش از 88درصد اتوبوس‌های شرکت واحد تهران معاینه فنی دارند

​بنابر اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، 88.4 درصد اتوبوس های این شرکت برگه معاینه فنی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اوایل تیر امسال محسن پورسیدآقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی را ملزم به أخذ گواهی معاینه فنی کرد.

براساس این بخشنامه شرکت واحد و شرکت های خصوصی تا اول مهر فرصت دارند تا نسبت به تعمیر اتوبوس‌های دودزا و اخذ برگه معاینه فنی آنها اقدام کنند.

همچنین در آن بخشنامه به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ماموریت داده شد که حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های «بی آر تی» قبل از مهر به فیلتر دوده مجهز شوند.

براساس این گزارش با گذشت حدود 45 روز از ابلاغ آن بخشنامه، با پیگیری کارگروهی که به‌منظور بررسی وضعیت معاینه فنی اتوبوس‌ها تشکیل‌شده است، أخذ گواهی معاینه فنی اتوبوس‌ها با 12 درصد رشد همراه بوده و در این مدت، تعداد اتوبوس‌های زیرنظر شهرداری که معاینه فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

همچنین اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های زیرنظر شهرداری در یک ماه و نیم اخیر با 12 درصد رشد مواجه بوده و تعداد اتوبوس‌هایی که معاینه فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تا تاریخ 9 تیرماه سال جاری 76.4 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد و 76.9 درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی دارای معاینه فنی بودند که این میزان در تاریخ 20 مرداد به ترتیب به 88.4 و 88.2 درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 14 دستگاه اتوبوس دوکابین به فیلتر دوده مجهز و یک هزار و 107 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و یک هزار و 12 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی بازبینی و رفع عیب شده‌اند.

فعالیت اتوبوس ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش های مهم حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار می رود که حجم قابل توجهی از مسافرت های شهری این کلانشهر از طریق آنها در قالب اتوبوس های خصوصی و نیز اتوبوس های تندرو(بی.آر.تی) انجام می شود.

براساس گزارش ها افزون بر 6هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آنها فرسوده قلمداد می شوند.