۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛

از چهارشنبه کامیون‌ها با بارنامه وارد تهران می‌شوند/ تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری با کم‌تر از ۱میلیون تومان

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 292229
از چهارشنبه کامیون‌ها با بارنامه وارد تهران می‌شوند/ تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری با کم‌تر از ۱میلیون تومان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از چهارشنبه هفته جاری هیچ کامیون باری نمی‌توانند بدون بارنامه وارد شهر تهران شود و هر کامیونی که بارنامه دارد، باید دارای برگه معاینه فنی نیز باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری خود با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۵هزار کشته بر اثر آلودگی هوا در تهران داریم که ۷۰درصد آن متعلق به خودروها است، گفت: معاون شهردار تهران با بیان اینکه سعی کردیم در اولین گام معاینه فنی در تهران را جدی‌تر بگیریم، ادامه داد: حالا از اول آبانماه طرح کاهش در کل شهر تهران تسری می‌یابد و باید همه خودروهای متردد معاینه فنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم از اول آبانماه به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌ها خودروهای فاقد معاینه فنی را از اول آبان جریمه می‌کنند و جریمه ۵۰ هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی است.استاندار تهران طی نامه‌ای به همه کارخانجات، ارگان‌ها و دستگاه‌ها اعلام کرده است که حق ندارند برای تامین سرویس کارکنان‌شان با پیمانکارانی قرارداد ببندند که اتوبوس‌هایشان فاقد معاینه فنی است و امیدواریم زمستان امسال شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

پورسید آقایی همچنین با بیان اینکه  از چهارشنبه هفته آینده ورود کامیون‌ها به داخل تهران با بارنامه خواهد بود و کامیون‌هایی که بارنامه دارند باید معاینه فنی نیز داشته باشند، اضافه کرد: از این پس تمام کامیون‌ها ملزم به دریافت بارنامه هستند. رانندگان کامیون باید در سامانه «تهران من» و «بارنامه» ثبت نام کنند.

معاون شهردار تهران همچنین اضافه کرد: از اول مهر هیچ اتوبوسی نباید بدون معاینه فنی وارد شهر شود و تا الان حدود ۸۸درصد اتوبوس‌ها برگه معاینه فنی دارند،آن‌هایی که نمی‌توانند بگیرند از دور خارج می‌شوند.همچنین سرویس‌های مدارس،ارگان‌ها و نهادهای مختلف باید تا اول آبان‌ماه معاینه فنی بگیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه تبدیل موتورکاربراتوری به انژکتوری کمتر از یک میلیون تومان است که شهرداری بخشی از این هزینه را متقبل می‌شود،گفت: در نظر داریم موتورهای کاربراتوری را به انژکتوری تبدیل کنیم. مطالعات این کار انجام شده است. ماه گذشته مناقصه برگزار شد و دو شرکت ایرانی که پتانسیل خوبی دارند، انتخاب شدند. در نظر داریم ۵۰ دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری را در این مدت به انژکتوری تبدیل کنیم که این مهم سبب می‌شود آلودگی موتورها به یک سوم کاهش یابد. اگر این عمل موفقیت آمیز باشد از اول آبان ماه به‌طور جدی تبدیل موتورهای کاربراتوری به انژکتوری را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با انجمن موتورسیکلت‌داران صحبت‌هایی انجام شده است تا طرح کلید به کلید برای نوسازی موتورهای فرسوده را پیش ببریم که بخشی از هزینه خرید موتور جدید با اسقاط موتور قدیمی و بخشی نیز با وام تامین می‌شود.برنامه داریم تا با کم‌تر از یک میلیون تومان موتورهای کاربراتوری را به انژکتوری تبدیل کنیم. 

هیچ ژن خوبی بدون مدارک طرح ترافیک نگرفته است

وی با بیان اینکه نامه ماموریتم از شهرداری به دانشگاه رفته است، گفت: ۱۵ سال است که عضو هیات علمی هستم و هر کجا که شغلی داشتم گفته‌ام که شغل اول من هیات علمی بودن است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد بازنشستگی‌اش و قرار گرفتن نامش در لیست بازنشستگان گفت: من این نامه را ندیدم اما دو شغله بودن برای اعضای هیات علمی در قانون استثناء شده است و مشکلی ندارد.

پورسیدآقایی در مورد انتصاب کلمه «رانت» به خبرنگاران به وی گفت: این لفظ که خوب هم نیست را من نگفتم اما یک عده‌ای اصرار دارند این الفاظ را به من منصوب کنند و از قول من این حرف‌ها را می زنند اما من این حرف را تا حالا بیان نکردم. 

او همچنین درباره نتیجه بازپس‌گیری طرح ترافیک از فرزندان نمایندگان مجلس اظهار کرد: حدود ۲۴ آرم ابطال شد. هیچ ژن خوبی نبوده که مدارکش کامل نبوده و به او طرح ترافیک داشته باشیم،مدارک فرزندان نمایندگان مجلس که طرح ترافیک گرفتند کامل بود.

پورسیدآقایی ادامه داد: 18درصد آلودگی تهران ناشی از سرویس ادارات و ارگان‌های مختلف،۱۲درصد ناشی از فعالیت شرکت اتوبوس واحد و ۱۰درصد ناشی از موتور سیکلت‌ها است. اگر بتوانیم جلوی انتشار این حجم آلودگی را از این سه قلم وسیله نقلیه بگیریم، کار مهمی انجام داده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: انقلابی در پیاده روسازی ایجاد خواهیم کرد. کمیته‌ای تحت عنوان TOD در معاونت حمل و نقل برای توسعه بر مبنای حمل و نقل ایجاد شده است و سعی داریم پیاده‌روها را توسعه و مسیرهای دوچرخه را افزایش دهیم حتی در بررسی طرح تفصیلی تهران نیز در نظر داریم مبنای کار توسعه پیاده راه و باریک کردن خیابان‌ها باشد و همزمان نیز کار توسعه دوچرخه را پیش می‌بریم.

وی با بیان بیان اینکه خوشبختانه با همکاری یک شرکت خصوصی دوچرخه اشتراکی را ایجاد کردیم،اظهارکرد: ۵۰۰۰ دوچرخه آماده استارت است و طی برنامه ریزی‌های انجام شده شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند و هر کجا که مایل بودند آن دوچرخه را رها کنند و شرکت مذکور این دوچرخه‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

پورسیدآقایی همچنین گفت که بعد از اجرای طرح ترافیک کاهش جدی در درآمدهایمان داشتیم به طوریکه از ابتدای سال تاکنون دریافتی‌مان ۶۰میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی‌مان این است که تا پایان سال به طور کل ۲۵۰میلیون تومان درآمد داشته باشیم.برخی از ارقامی که درباره پارک حاشیه‌ای می‌گویند واقع‌بینانه نیست و نهایتا ما در تهران می‌توانیم ۱۰۰تا ۱۲۰هزار جای پارک معادل ۱۰۰تا ۱۲۳میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

او همچنین در پایان تاکید کرد: کامیون‌ها باید ۲۰کیلومتر کم‌تر از خودرو سواری سرعت داشته باشند و نباید در خط سبقت تردد کنند. قبول داریم که اتوبان امام علی(ع)در غرق کامیون‌ها است.