۰ نفر

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران به اقتصادآنلاین خبر داد؛

کسری 2.5 تا 5هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲
کد خبر: 291985
کسری 2.5 تا 5هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران

به گفته رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، در بدبینانه‌ترین حالت، شهرداری با کسری 5هزار میلیارد تومانی در بودجه97 خود، همزمان با شرایط بحرانی اقتصاد کشور مواجه خواهد شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مجید فراهانی درباره سرنوشت بودجه 97شهرداری تهران بعد از تغییر شرایط اقتصادی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بودجه شهرداری تهران 17هزار و 500میلیارد تومان است که با توجه به افزایش هزینه و کاهش درآمدها سه گزینه خوشبینانه، بدبینانه و محتمل برای این شرایط در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبینانه این است که درآمدهای شهرداری که پیش‌بینی کردیم محقق شود و مطابق با برنامه‌ریزی ما بودجه‌های هر بخش تخصیص یابد.

فراهانی اضافه کرد: بدبینانه این است که ما با یک کسری 5هزار میلیارد تومانی در بودجه شهرداری تهران مواجه خواهیم بود و باید این دوره ریاضت اقتصادی را بدون سرمایه و اختصاص منبع به پروژه‌ها پشت سربگذاریم.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به محتمل‌ترین شرایط برای بودجه شهرداری تهران، گفت: شرایط سوم که به نظر می‌آید محتمل‌ترین آن‌ها باشد، کسری 2هزار و 500میلیارد تومانی است. باید براساس گزینه‌های مختلف ما سناریوهای متفاوتی در نظر بگیریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

فراهانی در پایان تاکید کرد: در مهرماه و بعد از گذشت شش ماه از فعالیت شهرداری تهران بار دیگر شرایط بودجه را بررسی می‌کنیم و بعد از اینکه مشخص شد بودجه در کدام شرایط مذکور است برای آن متمم در نظر می‌گیریم.