۰ نفر

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران:

هیچ سوله‌ای در اختیار صدا و سیما نیست/ وجود 48مخاطره در سطح تهران

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 290539
هیچ سوله‌ای در اختیار صدا و سیما نیست/ وجود 48مخاطره در سطح تهران

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمام سوله‌های مدیریت بحران از همه سازمان‌ها و نهاده بازپس گرفته شده است و هیچ برنامه تلویزیونی در آن‌ها ضبط نمی‌شود.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی ؛ احمد صادقی در حاشیه  نشست وضعیت تاب‌آوری تهران در زمان بروز حادثه در جمع خبرنگاران گفت: 15پروژه کوتاه مدت و 19پروژه بلند مدت برای مقابله با حادثه در تهران احصا شده است و برای روسای سه قوه ارسال شده است. اجرای این برنامه‌ها شش ماهه امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان کمبود امکانات برای مقابله با حوادث در پایتخت مشخص است یا نه، اظهار کرد:  کمبودهای سازمان‌های مختلف در غالب یک سامانه رصد می‌‌شود و براثر استاندادرهای جمعیت هلال احمر خسارت‌های مختلف ناشی از زلزله، سیل احصا شده است. آگاهی نسبت به کمبودها نیاز به مصوبه ندارد و ما می‌دانیم که چقدر کمبود داریم.

او همچنین درباره وضعیت حال حاضر آتش‌نشانی نیز گفت: وضعیت آتش‌نشانی نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر شده است و ما تجهیزات گران قیمتی را خریداری کردیم.

صادقی تاکید کرد: سوله‌ها در گذشته به صورت سوله‌های چند منظوره استفاده می‌شده است اما بعد از مصوبه شورا آن‌ها از سازمان‌ها و نهادهای مختلف پس گرفته‌ایم. در حال حاضر 38پایگاه مدیریت بحران پس گرفته شده،56سوله در اختیار سازمان ورزش(ورزش بانوان) است و 22پایگاه ویژه مدیریت بحران نیز در 22منطقه کاملا تجهیز شده‌اند.

او با اشاره به اهم چالش‌های مدیریت بحران پایتخت گفت: ما همیشه اقداماتمان در این زمینه در سطح محلی بوده و سطح ملی مغفول مانده است . ایجاد وحدت فرماندهی و  یکپارچگی چه در حوزه بحران و چه مدیریت شهری باید به نتیجه برسد.

صادقی تاکید کرد: هر محل از شهر تهران ریسک متفاوتی دارد. بنا داریم تا در 38شاخص،نقشه ریسک 354محله را تهیه کنیم. با همراهی قرارگاه ثارالله مطالعاتی انجام دادیم که طی آن مشخص شده 48مخاطره و حادثه اعم از زلزله،سیل،حریق و ... در تهران فراوانی بسیار زیادی دارد.