۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تاخیر در تکمیل خط6 مترو تهران/ فروچاله‌های تهران تقصیر مترو نیست

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 289627
تاخیر در تکمیل خط6 مترو تهران/ فروچاله‌های تهران تقصیر مترو نیست

به گفته مدیرعامل متروی تهران در صورتی خط ۶تا پایان شهریور تکمیل می‌شود که تجهیزات آن تامین شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره آخرین وضعیت احداث فاز اول خط 6مترو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بنا بود تا از محل فروش اوراق مشارکت هزار میلیارد تومان برای احداث و تجهیز خط 6 کنار گذاشته و همچنین از محل منابع درآمدی شهرداری نیز به آن کمک شود اما در حال حاضر نه منبع درآمدی اوراق مشارکت به خط تزریق شده و نه شهرداری توانسته به دلیل محدودیت مالی به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین تجهیزات با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: ممکن است به همین دلیل کمی افتتاح خط به تعویق بیفتد اما سعی می‌کنیم که تا آخر شهریور که وعده داده بودیم 10کیلومتر آن را که شامل 4خط است از دولت‌آباد تا امام حسین(ص) است افتتاح کنیم.  

امام همچنین درباره وجود مشکلات تنفسی در خط 7 و به ویژه ایستگاه نواب که مخاطبان اقتصادآنلاین به آن انتقاد کرده بودند، اظهار کرد: این خط هنوز تکمیل نشده است و در قسمت‌هایی از آن نیروها در حال کار کردن هستند به همین دلیل ممکن است گرد و خاکی از تونل‌ها به ایستگاه بیاید و مشکلاتی را تا تصفیه دوباره هوا برای شهروندان ایجاد کند. در همین راستا تاکید کردم که عملیات تکمیل خط 7به شب و ساعت‌‌هایی که مسافر رفت و آمد نمی‌کنند، موکول شود. امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر نیز باقی‌مانده خط 7را نیز تکمیل کنیم تا دیگر چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

مدیرعامل مترو همچنین درباره استفاده از TBMبرای حفر تونل و تاثیر آن بر ایجاد فروچاله نیز گفت: TBMیکی از روش‌های امن و جدید برای حفر تونل است و ایجاد فرونشست یا فروچاله در تهران فقط به دلیل استفاده از این وسیله نیست. خاک تهران ریزدانه است و درعین حال وجود چاه یا فاضلاب‌های غیرقانونی که بارها حتی در تونل متروتخلیه شده است را نمی‌توان بی‌اثر در ایجاد آن‌ها دانست.

او به لزوم استفاده از اسکنرهای تشخیص فروچاله در تهران اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا با اسکنرهایی برروی زمین حرکت کرده و با شناسایی حفره‌ها اقدام به پر کردن آن‌ها می‌کنند . در تهران نیز چنین اسکنرهایی وجود دارد اما بسیار ضعیف‌تر از استاندارد جهانی. لازم است که ما هم نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کرده و جلوی بروز خطرات را در شهر بگیریم.