۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های نامه آقای معاون به تذکر عضو شورا/ انتقاد به غیرقانونی بودن برگزاری نمایشگاه الکامپ در سئول

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 288783
حاشیه‌های نامه آقای معاون به تذکر عضو شورا/ انتقاد به غیرقانونی بودن برگزاری نمایشگاه الکامپ در سئول

هفتاد و نهمین و آخرین جلسه شورا قبل از تعطیلات صحن شورای شهر تهران امروز برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در ابتدای جلسه با اشاره به ارائه گزارش جامعی از اقدامات شورا در جلسه بعدی صحن،گفت: ابتدا از طرف اعضای شورای شهر تهران، سانحه تصادف در بزرگراه بابایی را که به فوت 5 تن از پاکبانان زحمتکش شهر تهران منجر شد را تسلیت می گوییم وبرای خانواده های این عزیزان صبر آرزو داریم و امیدواریم با پایبندی شهروندان به مقررات و قوانین و برخورد قاطع مسئولان با متخلفان، دیگر اینگونه شاهد داغدار شدن خانواده های عزیزان زحمت کش پاک بان نباشیم.

وی ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون منع بکار گیری بازنشستگان و جوانگرایی تشکر می کنیم و همانطور که آقای افشانی در مصاحبه مطبوعاتی روزگذشته اظهار کردند امیدواریم شهرداری تهران در اجرای این قانون پیشگام باشد و میانگین سن مدیران شهرداری در یک روند شایسته سالارانه بصورتی محسوس کاهش یابد.

هاشمی با مخاطب قرار دادن معاون حمل و‌نقل و‌ترافیک شهرداری تهران گفت: لازم به آقای پورسیدآقایی بابت پاسخ توام با تمسخر و توهین به عضو شورای اسلامی شهر تهران تذکر بدهم ، اگرچه دیروز ایشان به شورا آمدند و عذرخواهی کردند اما باید بصورت ویژه رسیدگی شود تا این رفتار توسط دیگران تکرار نشود.

انتقاد نسبت به استفاده از کارگران غیر ایرانی در شهرداری تهران

در ادامه شهربانو امانی،عضو شورای شهر تهران نیز از به‌کارگیری اتباع افغان به عنوان نیروی کار در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت:مطابق با بخشنامه معاونت اول رییس جمهوری استفاده از نیروی کار غیر ایرانی ممنوع است اما با گذشت ۴سال از این بخشنامه هنوز اتباع خارجی در شهرداری به کار گرفته می‌شوند که علاوه بر اینکه حقوق کارگران ایرانی پایمال می‌شود در حق افغان‌ها نیز جفا خواهد شد.

تذکر به شهرداری تهران بابت برگزاری نمایشگاه الکامپ در خیابان سئول

زهرا نژاد بهرام دیگر عضو شورا هم خبر از استقرار غیرقانونی نمایشگاه الکامپ در سئول را داد و اظهار کرد:موضوع برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در معابر پر تردد و اماکن پر تراکم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نبوده و همواره در قالب اتخاذ تدابیر مناسب از ظرفیت های مکانی  ویژه در اراضی بزرگ مقیاس واقع در محدوده و حریم شهر برای جلوگیری از بروز مزاحمت و نارضایتی برای شهروندان استفاده می شود. 

وی ادامه داد:انتقال محل برگزاری نمایشگاه های مهم و پر مخاطب در کلانشهر تهران نیز از سال های دور مورد توجه بوده و نخستین بار در شورای اول و در تاریخ 11/7/1379 شورای وقت در قالب مصوبه ای تحت عنوان «الزام شهرداری تهران جهت تهیه و ارئه طرح بهبود حمل و نقل و عبور و مرور در محدوده نمایشگاه بین المللی تهران و چگونگی انتقال نمایشگاه بین المللی تهران از محل فعلی» شهرداری تهران را ملزم به انجام مطالعات امکان سنجی انتقال نمایشگاه کرده است. همچنین به تاریخ 9/4/1383 شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای با عنوان «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران (واقع در خیابان سئول)» داشته است که صراحتاً شهرداری تهران را مکلف نموده تا از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری نماید. از سوی دیگر  طبق با بندهای 27 و 28 مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک، بایستی جهت برگزاری هرگونه نمایشگاه در سطح شهر تهران، مجوز به شورای حمل و نقل ارائه شود. 

نژاد بهرام اضافه کرد:علی رغم تذکر رئیس شورای اسلامی شهر تهران و وزیر کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متاسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه از تاریخ 6 مرداد در قلب تهران آغاز به کار نموده و شهرداری تهران نیز در این زمینه پیگیری لازم و مطابق با انتظار را نداشته است. 

وی اضافه کرد: بر اساس مقرره مندرج در بند 20 از ماده 55 قانون شهرداری و تبصره ذیل آن، شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد مزاحمت و نهایتاً تعطیل اماکنی است که به نحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین شهرهاست. با توجه به بداهت مراتب مندرج در این قانون، تکلیف برای شهرداری تهران روشن است. شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بندهای 2، 19 و 29 از ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، مصوب 1/3/75 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، اقدام به تصویب مصوبات فوق الذکر نموده است و لذا بدینوسیله ضمن ارائه تذکر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رعایت مرّ قانون، به شهرداری تهران نیز تذکر داده میشود تا نسبت به جلوگیری از بروز چنین  مزاحمت ها و نارضایتی هایی برای شهروندان تهرانی، اهتمام جدی داشته باشد.

همچنین در این جلسه یک فوریت اصلاح الگوی مصرف آب، برق سوخت در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و‌تصویب شد.

دو طرح یک فوریتی دیگر از جمله " الزام شهردای تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی"  و "ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران" نیز بررسی و تصویب شد.

از سوی دیگر ادامه نامه های شرکت آبفا استان تهران در خصوص پیشنهاد "تامین کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب" بررسی و کلیات "طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران" نیز در هفتادو نهمین جلسه شورا به تصویب رسید.

همچنین در ادامه لایحه "اصلاحیه مصوبه مجوز اخذ حق توقف (ساعتی) از وسائط نقلیه وارده به میدان مرکزی میوه و تره بار تهران" نیز بررسی و کلیات آن تصویب شد.

در این جلسه تعدادی از پرونده باغات شهر نیز در دستور کار اعضای شورا قرار داشت و مورد بررسی قرار گرفت.  

گفتنی است که امروز آخرین جلسه شورای شهر تهران قبل از تعطیلات سالانه صحن بود و جلسه آتی شورای شهر تهران بعد از ٢٧مرداد و پایان تعطیلات شورا برگزار خواهد شد.