۰ نفر

حساسیت‌های وزارت کشور بی‌جا نیست

انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 287837
انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: قطعا انتخابات شورایاری‌ها بر اساس قانون در موعد مقرر برگزار می‌شود و در کمیسیون حقوقی شورای شهر نیز مطالعات آن انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علی اعطا ،درباره نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: در سال‌های اخیر برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها رویه‌ای مشخص بوده که بر همین اساس نیز این انتخابات برگزار می‌شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مخالفت وزارت کشور با برگزاری انتخابات غیرقانونی شورایاری‌ها گفت: در کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران اقدامات لازم انجام شده است و پیشنهادات روشنی نیز ارائه داده‌ایم. به هر حال برگزاری انتخاب شورایاری‌ها بر مبنای مصوبه پیشین شورا مبنی بر تشکیل انجمن‌های شورایاری اتفاق می‌افتد که آن مصوبه نیز هیچ وقت نقض نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد:‌ البته حساسیت‌های وزارت کشور بی‌جا نیست چون انتخاباتی که بر این مقیاس برگزار می‌شود نمی‌تواند بدون مداخله وزارت کشور اتفاق بیفتد.

اعطا گفت: بنابراین انتخابات شورایاری‌ها با هماهنگی‌هایی تاکنون صورت گرفته و در آینده انجام خواهد شد، برگزار خواهد شد و کار حقوقی و مطالعاتی آن را انجام داده‌ایم.

وی بیان داشت:‌در کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران استنادات را درآورده‌ایم، مشکلات را مشخص کرده‌ایم و راه حل‌های حل مشکلات نیز از موارد قانونی احصا کرده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره تخلفات احتمالی در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: قطعا سازوکارهای لازم را در شورایاری‌ها مشخص می‌کنیم که انتخابات با سلامت برگزار شود.