۰ نفر

دبیرکمیسیون عمران شورای شهر تهران:

پاسخ به ابهامات خط ۷

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 285952

پاسخ به ابهامات خط ۷

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اولین سری ۶۳۰ واگن مترو که مناقصه آن سال گذشته برگزار شد ۲۰ ماه دیگر به ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدعلی کرونی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران با مدیران حمل و نقل شهرداری در خصوص تامین واگن مترو تا افق ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن در وزارت کشور بر گزار شد و مراحل اداری آن به اتمام رسید و در حال حاضر مجوز شورای اقتصاد آن صادر شده اما باید بانک عامل انتخاب تا قرارداد فاینانس بسته شود که انجام تمامی این کارها یعنی اولین سری واگن ها ۲۰ ماه دیگر به ناوگان مترو اضافه خواهد شد که این موضوع مترو را دچار چالش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای دیگری که بتوان در این فاصله برای مترو تهران تامین واگن کنیم مورد بررسی قرار گرفت که یکی از راهکارها پیگیری دو فاینانس مترو که تاریخ آن منقضی شده از سوی معاونت ترافیک بود. همچنین یکی دیگر از راهکارهای پیشنهاد شده برگزاری مناقصه واگن توسط شهرداری برای سازندگان داخلی بود زیرا در حال حاضر تکنولوژی ساخت واگن در داخل وجود دارد. در نهایت تصمیم گرفته شد راهکارهای مختلف همزمان دنبال شود تا هر چه سریعتر برای قطار شهری تهران بتوانیم واگن تامین کنیم.

کرونی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون عمران با موضوع بازنگری طرح جامع ریلی شهر تهران گفت:  تاکنون ۳ جلسه برای بازنگری این طرح برگزار شده و روند بازنگری آن طولانی شده و در جلسه امروز آخرین اقدامات برای بازنگری طرح جامع ریلی مورد بررسی قرار گرفت تا هر چه سریعتر مطالعات به اتمام رسیده و طرح برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیک کشور برود و بتوانیم شبکه مترو تهران تا سال ۱۴۲۰ را به تصویب برسانیم.

وی اضافه کرد: قول داده شد تا مهرماه این مطالعات تکمیل و  آماده ارائه در شورا بشود. بخشی از خطوط در حال بهره برداری شده مصوبه شورای عالی ترافیک را ندارد و پس از تکمیل مطالعات طرح جامع هم برای این خطوط و هم خطوط جدید مصوبه گرفته خواهد شد.

کرونی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ابهاماتی که در ایمنی کامل بخش های بهره برداری شده خط ۷ مطرح می‌شود توضیح داد: بخشی که راه اندازی شده به سیگنالینگ و تهویه مجهز شده. برای راه اندازی هر ایستگاه به یک الزامات اولیه نیاز است که در گذشته همین الزامات اولیه نیز وجود نداشت اما در حال حاضر سیگنالینگ تکمیل شده و تهویه آن نیز برای هر یک ایستگاه در میان راه اندازی شده که اگر حادثه ای رخ داد تخلیه دود امکانپذیر باشد هر چند تهویه صد درصد کامل نشده ولی در صورت بروز حادثه نیز می توان مشکل را مرتفع کرد.

وی در خصوص حفاظ های آهنی در بخشی از خط ۷ نیز توضیح داد: این حفاظ ها در انتهای بخشی از خط هست که هنوز تکمیل نشده و نقش جداکننده از بخش های بهره برداری شده و بخش های در حال تکمیل است. بنابراین وجود این حفاظ ها به ایمنی مسافران لطمه ای نمی زند.