۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

آخرین جزئیات از وضعیتِ هواکش‌ها و سیستم فرار در مترو

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 284553
آخرین جزئیات از وضعیتِ هواکش‌ها و سیستم فرار در مترو

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نگران وضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار برخی از خطوط مترو تهران است، از تشکیل جلسه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: وضعیت هواکش‌های خط سه مترو در حد انتظار نبود اما جای نگرانی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) با اشاره به جلسه‌ای که با مسئولان ذیربط در خصوص هواکش‌های متروی تهران برگزار شد به محتوای این جلسه و علت تشکیل آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مساله هواکش‌ها در مترو گفت: یکی از مسائل بسیار مهم باتوجه به جمعیت بسیار زیادی که در خطوط مترو تردد می‌کنند مساله ایمنی مسافران است. بخشی از مساله ایمنی مسافران؛ به خروج دود از تونل‌ها مربوط می‌شود. 

رییس شورای شهر ادامه داد: اگر خدای ناکرده حادثه‌ای در مترو اتفاق بیفتد، سیستم هواکش‌ها وظیفه دارند در صورت بروز حادثه دود را از داخل تونل‌ها خارج کنند به همین دلیل و به علت اهمیت موضوع من جلسه ویژه‌ای تشکیل دادم تا وضعیت خط سه، چهار و شش و هفت در خصوص وضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار بررسی شوند.

هاشمی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از میزان کارآیی و ضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار این خطوط ارائه شد، افزود: خوشبختانه جلسه نتیجه مثبتی داد. بررسی‌ها نشان داد که مساله خط چهار در رابطه با هواکش‌ها و سیستم فرار حل شده و فقط یک یا دو نقطه است که هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات آنها را حل کنیم.

 رئیس شورای شهر  با تاکید بر اینکه تجهیزات وجود دارد اما مشکل جای دیگری است، تصریح کرد: در خط چهار مترو  به علت مشکل تملک زمین در دو نقطه نتوانستیم هواکش‌ها را نصب کنیم. البته تاکید می‌کنم که هواکش‌ها وجود دارند و تجهیزات تهیه شده‌اند، اما همین مشکل تملک باعث شده نتوانیم هواکش را نصب کنیم.

هاشمی در مورد خط سه مترو تصریح کرد: درباره شرایط هواکش‌ها و سیستم فرار خط سه وضعیت در حدی که من انتظار داشتم، نبود. با این حال  روند خوبی در جریان است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در خصوص صنعت ساخت هواکش مترو تقریبا خودکفا هستیم، گفت: به سمتی می‌رویم که بتوانیم  هواکش‌ها و هواسازها را در داخل کشور بسازیم. توانایی داخلی در این خصوص خوب و کافی است و می‌توانیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم. صنایع شهید شیرودی وابسته به وزارت دفاع و سازمان هوا و فضا موفق شده فن‌ها را در داخل بسازد. 

رییس شورای شهر با بیان اینکه نگرانی از نظر ساخت هواکش‌ها وجود ندارد، به معضلات مالی مترو اشاره کرده و افزود: همانطور که گفتم در بعضی نقاط با مشکل تملک برای جای‌گذاری هواکش‌ها مواجه هستیم و برای تملک زمین به منظور ساخت هواکش هم نیاز به بودجه داریم. 

وی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا هنوز جای نگرانی است، گفت: هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.