۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخذ اجاره‌ نجومی از غرفه‌‌داران میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران/ نهاد ناظر کجاست؟!

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 284517
اخذ اجاره‌ نجومی از غرفه‌‌داران میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران/ نهاد ناظر کجاست؟!

با وجود آنکه وظیفه سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ حذف واسطه‌ها جهت رسیدن میوه به دست مردم با قیمت مناسب‌تر است اما اخذ اجاره‌های نجومی و ارائه میوه‌های بی‌کیفیت، اوضاع را برای شهروندان سخت‌تر کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری وظیفه کنترل قیمت میوه را بر عهده دارد و می‌بایست با واگذاری غرفه به تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها میوه را با قیمت مناسب به دست مردم برساند، اما این سازمان به دلیل عدم نظارت و مدیریت صحیح و در مقاطعی به علت کسب سود بیشتر، با اخذ اجاره‌های نجومی بحران گرانی میوه را بوجود آورده است.

طبق بررسی‌های انجام شده هزینه اجاره غرفه‌ در میادین میوه و تره‌بار در برخی موارد به صد میلیون تومان در ماه هم می رسد و تولیدکنندگان توان پرداخت ندارند و مجبور به ارایه میوه بی‌کیفیت و گران به مردم هستند.

هر چند به گفته رحیمی مدیر عامل سازمان میادین تره بار شهرداری دلیل افزایش بازارها خدمات رسانی بیشتر به تهرانی هاست و تعداد بازارها قرار است افزایش یابد اما این روزها خدمات رسانی جای خود را به کسب سود بالا از جیب تولیدکنندگان و مردم داده است و متاسفانه غرفه داران مجبور به ارایه میوه بی کیفیت و گران به مردم شده‌اند.

جانمایی نامناسب بسیاری از بازارهای جدید برای آمارسازی باعث شده که این اقدام مثبت به عاملی برای بروز مشکلات متعدد بدل شود. بر اساس آمار صاحبان غرفه‌ها، بسیاری از بازارهای جدید، به شدت زیان‌ده هستند.

بسیاری از صاحبان غرفه‌ها به دلیل ناتوانی در کسب درآمد لازم، غرفه‌‌ها را پس داده‌اند اما هنوز وجوه خود را دریافت نکرده‌اند به طوری که شاهد درخواست‌های بسیار زیاد، برای بازپس‌گیری وجوه اولیه هستیم.

افزایش قیمت تمام شده میوه و تره‌بار (که باید 30درصد پایین‌تر از قیمت بازار باشد) و ماحاصل آن رشد 30 تا 50درصدی اجاره برخی غرفه‌ها، موجب افزایش قیمت میوه در میادین میوه و تره بار و به تبع آن در سطح شهر شده است.

اگر آقای شهردار سر زده و بدون تشریفات قبلی سری به بازارهای میوه و تره بار پایتخت بزند قطعا وضعیت گرانی و بی‌کیفیتی میوه را مشاهده خواهد کرد.