۰ نفر

استان تهران از فردا زودتر بیدار می شود

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۸
کد خبر: 283466
 استان تهران از فردا زودتر بیدار می شود

استانداری تهران در پی شدت گرما و افزایش مصرف برق وبمنظور کاهش مصرف انرژی، ساعت کار و فعالیت دستگاه های دولتی و غیردولتی را از روز شنبه (16تیرماه) تا پایان این ماه تغییر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، استانداری تهران 13 تیرماه با توجه به ضرورت مدیریت مصرف برق، کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از خاموشی برق در بخشنامه ای براساس مصوبه هیات وزیران با موضوع مجوز تنظیم ساعت کار دستگاه های دولتی، ادارات، بانک ها، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی، ساعت کاری ادارات، دستگاه های دولتی، بانک ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی، نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداری های این استان به استثنای مراکز خدمات رسان را تا پایان تیرماه از ساعت 6 تا 14 اعلام کرد.

در این بخشنامه به مسئولان دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای مستقر در استان تهران تاکید شده که ضمن نظارت و تلاش جدی در خصوص کاهش مصرف انرژی دستگاه مربوطه، سیستم های سرمایش خود را در دمای 25 درجه سانتیگراد تنظیم و حداکثر تا ساعت 13:30 خاموش کنند.

همچنین حسن انجام امور بر عهده بالاترین مقام دستگاه و از طریق مبادی ذیربط کنترل و نظارت خواهد شد.

براساس این بخشنامه ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان تهران از ساعت 6:30 تا 13:30 تغییر یافته و دستگاه‌ها و ادارات مستقر در شهرستان‌های استان که روزهای پنجشنبه‌ ارائه خدمت می‌کردند، همچنان در روزهای پنجشنبه نیز باز خواهند بود.

همچنین استاندار تهران با اعلام اینکه از 13 تیرماه قطعی برق در مناطق مختلف استان با اطلاع رسانی انجام می شود، اظهار داشت: به دلیل کاهش آب پشت سدها و کم شدن میزان برق نیروگاه های برق آبی، باید مدیریت کنیم و همه باید در این زمینه کمک کنند.

*تغییر ساعت کاری اتوبوسرانی و مترو تهران

در پی بخشنامه استانداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با صدور اطلاعیه ای برای ارائه خدمات مناسب حمل و نقلی به شهروندان، کارکنان ادارات، سازمان ها و شرکت ها، ساعت کاری خطوط این شرکت را از ساعت 5 صبح اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه فعالیت خطوط 10گانه تندرو شهر تهران مانند گذشته به صورت شبانه روزی است و خدمت رسانی به شهروندان منطبق با ساعت جدید آغاز فعالیت ادارات، در ابتدای صبح با ظرفیت کامل و سرفاصله کم انجام می شود.

همچنین شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز اعلام کرد که فعالیت قطارها از ساعت 5 صبح آغاز شده و تا 22:30 ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه برنامه حرکت قطار‌ها با ساعات جدید کاری تطبیق پیدا می‌کند تا فاصله اعزام قطار در زمان‌های پرتردد کاهش یابد.

*آغاز فعالیت مهدهای کودک تهران از 6 صبح

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: براساس بخشنامه استانداری تهران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات این استان، درهای مهدهای کودک در تهران از شنبه( 16 تیرماه) از ساعت 6 صبح تا 2 بعدازظهر باز است.

وی گفت: این تصمیم برای رفع مشکل زنان کارمند شاغل در بخش دولتی اتخاذ شده است.

*آغاز فعالیت بانک های دولتی و خصوصی از 6 صبح

بانک مرکزی در نامه ای به نظام بانکی برای تغییر ساعت کاری اعلام کرده که براساس بخشنامه استانداری تهران و در راستای صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق، ساعت کاری تمامی بانک ها و موسسات اعتباری در استان تهران ار روز شنبه(16تیرماه) تا پایان تیرماه از ساعت 6صبح آغاز و ساعت 14 پایان می یابد.

*تغییرنکردن ساعت طرح ترافیک

باتوجه به تغییر ساعت کاری بعضی از دستگاه ها و ادارات استان تهران در تیرماه، ساعت طرح های ترافیکی پایتخت تغییر نمی کند.

به گفته مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تغییرات ساعت فعالیت اداره ها در تهران موقت است ساعت ورود به محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد فعلا تغییر نمی کند.

علی پیرحسین لو افزود: در صورت تغییر ساعت اجرای طرح های ترافیکی، میزان عوارض پرداختی و ساعات اوج و غیراوج ورود به محدوده مذکور باید بار دیگر در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شود.

وی گفت: تغییر ساعت اداری به نفع مردم و کارمندان است زیرا بخشی از ترافیک صبح و عصرگاهی به ساعات غیرپیک منتقل و این امر موجب تسهیل در تردد در معابر پایتخت خواهد شد.

در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.

ساعت اجرای طرح های ترافیک و زوج و فرد که در واقع اعمال محدودیت برای منع ورود خودروهای فاقد مجوز این طرح ها محسوب می شود در روزهای غیرتعطیل هفته از 6:30 تا 19 است.

طرح ترافیک پایتخت در سال جاری روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود.