۰ نفر

حجت نظری تذکرداد:

تذکر درمورد زمان و نحوه آبیاری فضای سبز پایتخت

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 282989
تذکر درمورد زمان و نحوه آبیاری فضای سبز پایتخت

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به سازمان بوستان‌ها بابت نحوه و زمان آبیاری فضای سبز پایتخت در روزهای کم آبی تذکر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت نظری با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، گفت: به نحوه  و زمان آبیاری پارک‌ها و فضای سبز پایتخت انتقاداتی وارد است که طی نامه‌ای به رئیس سازمان پارک‌ها و فضای شبز شهر تهران تذکر داده و خواستار حل این مساله شدم.

وی با بیان اینکه چند سالی است که کشور ما وارد یک دوره خشکسالی شده و در این میان تهران نیز با توجه به وضعیت اقلیمی و جمعیتش جزء استان‌هایی است که پیامدهای خشکسالی بیشتر بر آن نمود پیدا خواهد کرد، گفت: در همین راستا لازم است تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در سطح شهر تهران در کنار شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بارها از سوی بسیاری از شهروندان انتقاداتی نسبت به نحوه و زمان آبیاری درختان و فضاهای سبز در پارک ها مطرح شده است  گفت: به همین دلیل طی نامه‌ای به رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تذکر داده و خواستار رفع سریع این مشکل شدم.

نظری ادامه داد: سازمان بوستان‌ها موظف است که نسبت به انتخاب و کاشت گیاهان متناسب با اقلیم شهر تهران اقدام کرده و از کاشت گیاهانی همچون چمن که مصرف آب بالایی دارد، خودداری کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همه ما در برابر آب مسئول هستیم و باید از آن حراست کنیم و درخواست من از شهروندان این است که بر نحوه و زمان آبیاری پارک‌ها از سوی پیمانکاران شهرداری نظارت کنند و اگر خدایی ناکرده شاهد عدم آبیاری مناسب بودیم این موضوع را اطلاع دهند تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

7