۰ نفر

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به اقتصادآنلاین خبر داد:

بلاتکلیفی پروانه‌های ساخت زیر 3500متر در مرحله انتخاب مهندس ناظر

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 282508
بلاتکلیفی پروانه‌های ساخت زیر 3500متر در مرحله انتخاب مهندس ناظر

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: قرار شده که مالکان پروانه‌های بالای 3هزار و 500متر خود مهندس ناظر را انتخاب کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدسالاری درباره نتیجه جلسه رییس و اعضای نظام مهندسی تهران و شهردار تهران درباره اختلاف وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی بر سر روند انتخاب مهندس ناظر به اقتصادآنلاین گفت: مجموعه شهروندان و متولیان ساخت وساز در سطح شهر تهران و نهادها و سازمان‌هایی که باید خدمات مربوطه را ارائه دهند، در بلاتکلیفی به سر می‌بردند. در جلسه‌ی مذکور به صورت موقتی تصمیم گرفته شد تا برای پروانه‌های بیش از 3هزار و 500متر مربع مالکان بتوانند از مجموعه شرکت‌های ذی‌صلاح  در 4رشته معماری، سازه، برق و مکانیک مهندس ناظر انتخاب کنند و بعد مهندس به‌وسیله نظام مهندسی به شهرداری تهران معرفی شده و فرایند صدور پروانه هم انجام گیرد.

وی درباره انتخاب مهندس ناظر برای پروانه‌های زیر 3هزار و 500متر نیز اظهار کرد: اصرار وزارت راه وشهرسازی این است که روال انتخابی به‌وسیله مالکان برای آن‌ها هم اجرایی شود، ولی هنوز دراین باره رایزنی و تعاملات ادامه دارد و انتخاب مهندس به وسیله نظام مهندسی تغییری نکرده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: از آنجایی که پروانه‌های بالای 3هزار و 500متر زیر 200پروانه و تعداد شرکت‌های حقوقی بالای حدود دو هزار شرکت است لذا قرار شد تا تعیین تکلیف این اختلافات و تفسیرهای متفاوتی که از آیین‌‍‌نامه‌های ملاک عمل ماده 33 قانون نظام مهندسی می‌شود هرشرکتی بتواند یک کار را بردارد.