۰ نفر

امسال 2میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان تهران جذب می‌شود

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 282342
امسال 2میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان تهران جذب می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سطح استان جذب شد گفت: امسال این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی افزود: سرمایه گذاری بخش خارجی در استان تهران در حوزه های انرژی خورشیدی، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و فناوری بود که امسال در نظر داریم در بخش فناوری اطلاعات استان سرمایه گذاران را تشویق کنیم.
وی بدون ذکر تعداد اشتغال ناشی از سرمایه گذاری بخش خارجی در استان تهران اظهارداشت: سهم اشتغال امسال استان 132 هزار نفر است که با ورود سرمایه گذاران از کشورهای آلمان و فرانسه آن سهم را افزایش خواهیم داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از سومین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی که 28 مهر تا اول آبان 97 امسال در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پایتخت برگزار می شود خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 160 شرکت از کشورهای مختلف اروپایی، آفریقا، آسیا و آمریکا دربخش های مختلف صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، ساختمان، معدن و پتروشیمی شرکت خواهند کرد.
ترکی گفت: کشورمان همیشه اتکا به محصولات داخلی و بومی داشته چراکه کشورهای طرف قرارداد بدون این مرز بندیهای سیاسی به دنبال سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایران هستند.