۰ نفر

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران:

8اقدام شهرداری برای مقابله با مگس‌های سفید

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 279408
8اقدام شهرداری برای مقابله با مگس‌های سفید

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: امکان حذف مگس‌های سفید وجود ندارد و همیشه این آفت بوده است ولی با اقدامات صورت گرفته تعداد آن محدودتر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، زهرا صدراعظم  نوری درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مگس‌های سفید، اظهار داشت: از سال گذشته سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران موضوع آفت مگس‌های سفید را بررسی کرد و راهکارهایی را برای مبارزه با این افت اتخاذ کرد.

وی افزود: نهایتاً 8 اقدام را برای کنترل مگس‌های سفید در شهر تهران انجام دادیم و در حال حاضر با بررسی‌های صورت گرفته این جمع‌بندی وجود دارد که مگس‌های سفید در مناطق مرکزی شهر متمرکز شده‌اند و در دیگر مناطق زیاد شیوع نیافته است.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه در مناطق 6، 11 و 12 تمرکز مگس‌های سفید است، گفت: با تمهیدات صورت گرفته شیوع مگس‌های سفید کاهش یافته و در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته داریم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توان گفت این آفت حذف شده است، گفت: امکان حذف مگس‌های سفید وجود ندارد و همیشه این آفت بوده است ولی با اقدامات صورت گرفته تعداد آن محدودتر شده است.

وی تأکید کرد: ما باید این آفت را کنترل کنیم و جلوی رشد بی‌رویه آن را بگیریم و این اتفاق نیز در حال انجام است.

صدراعظم نوری گفت: در بررسی‌های صورت گرفته برای کنترل مگس‌های سفید با بعضی از موانع مواجه می‌شدیم که یکپارچگی کنترل این آفت را قطع می‌کرد، بنابر این با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی وزارت خارجه با سفارتخانه‌های روسیه و انگلیس توانستیم به این دو حوزه نیز ورود پیدا کنیم و دستورالعمل‌های لازم را به آنها ارائه دهیم تا اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: با اقدامات اتخاذ شده جلوی شیوع مگس‌های سفید گرفته شده و این آفت کنترل شده است.