۰ نفر

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران:

ناهماهنگی سازمان‌ها در تخریب امام‌زاده عبدالله تهران

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 279407
ناهماهنگی سازمان‌ها در تخریب امام‌زاده عبدالله تهران

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به تخریب برخی از گورستان‌های تاریخی تهران اشاره کرد و گفت: همچنین مقبره‌ها و برخی از سنگ‌ قبرها ربوده می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی محمد سعادتی با اشاره به نقش شهرداری در موضوع آثار تاریخی تهران، گفت: کار ما در بافت تاریخی مطالعه، سیاست‌گذاری و راهبرد است و باید مکان‌های تاریخی را حفظ کنیم. 

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی مطالعاتی انجام دادیم، گفت: برای شناسایی بافت‌های تاریخی حفاظت و صیانت از این مجموعه‌ها برنامه‌هایی وجود دارد.

سعادتی با بیان اینکه شناسایی باید دقیق‌تر صورت گیرد تا بتوانیم برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم، گفت: آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به موضوع تخریب امامزاده عبدالله در شهر ری اشاره کرد و گفت: اوقاف در این زمینه ورود کرد و متأسفانه یک ناهماهنگی بین اوقاف و میراث فرهنگی وجود داشت. 

وی به تخریب برخی از گورستان‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: همچنین مقبره‌ها و برخی از سنگ‌ها ربوده می‌شوند.

سعادتی ادامه داد: از ظرفیت فرهنگی محروم شده‌ایم، آرامستان‌های تاریخی که افراد سرشناس و شاخص و صاحب سبک در آنها مدفونند تخریب شده‌اند و ما نتوانستیم از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنیم و غفلت‌هایی در این باره صورت گرفته است.