۰ نفر

واکنش نماینده شورا در کمیسیون ماده۷ به توضیحات بنیادمستضعفان:

گزارشی درباره خشکی منابع آبی "باغ برره" به شهرداری نرسیده است/ سند واگذاری باغ برره به موسسه شمش الشموس

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 278339
گزارشی درباره خشکی منابع آبی "باغ برره" به شهرداری نرسیده است/ سند واگذاری باغ برره به موسسه شمش الشموس

به گفته نماینده شورا در کمیسیون ماده7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات، هیچ گزارشی درباره خشکی منابع آبی باغ موسوم به برره به شهرداری تهران واصل نشده و ادعای بنیاد مستضعفان غیرقابل پذیرش است.

اقتصادآنلاین – فائزه مومنی؛ زهرا صدراعظم نوری، نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران در واکنش به توضیحات بنیاد مستضعفان درباره خشک شدن قنات باغ برره به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بر فرض اینکه قنات باغ موصوف به برره خشک شده است آیا بنیاد مستضعفان به عنوان یک بنیاد اقتصادی قوی، امکان  آبیاری باغ با تانکر آب را نداشته است؟! لذا این توجیه قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: به نظر می‎‌رسد این باغ در اثر سوء مدیریت و سودجویی خشک شده است و بنیاد مستضعفان موظف بوده با توجه به وظیفه خود به عنوان مالک در جهت حفظ و صیانت از این باغ تلاش کند.

به گفته رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تعداد عمده‌ای از درختان این باغ در محیط پیرامونی آن باقی مانده است و گزارشی درباره خشک شدن منابع آبی توسط بنیاد به شهرداری منعکس نشده است.

او اضافه کرد: باید این سوال را مطرح کرد که اگر قنات موجود در باغ. خشک شده است، چرا درختان واقع در محل احداث بنا در نقشه پیشنهادی از بین رفته و درختان محیط‌ پیرامون باقی مانده است؟!

نوری همچنین درباره ادعای بنیاد مبنی بر اینکه مفاد رأی که قطعیت نیافته نیز اظهار کرد: مطابق با قوانین رای صادره توسط کمیسیون ماده ۷درخصوص تعیین عوارض و مجازات‌های مندرج در قانون به صورت قطعی است و رای کمیسیون  ماده ٧ این باغ در بهمن ۱۳۹۶صادر و به مالک ابلاغ شده است.

همچنین مطابق با اسناد موجود پلاک‌های واگذار شده در این مجموعه به موسسه شمش الشموس رسیده است.

546465