۰ نفر

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران؛

مصوبه دیوان عدالت اداری ۳هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 275959
مصوبه دیوان عدالت اداری ۳هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: لغو مصوبه مازاد تراکم از سوی دیوان عدالت ادارای موجب کاهش 3هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران در سال 1397 می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید فراهانی درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه شورای شهر تهران در خصوص مازاد تراکم اظهار داشت: قطعا مصوبه‌ای که دیوان عدالت اداری در این باره داشته است، برای شهرداری تهران ایجاد مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای صورت‌گرفته، بیش از 3 هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهری براساس مازاد تراکم است که مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری این موضوع را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و غیرقانونی قلمداد خواهد کرد.

فراهانی گفت:‌ در همین باره جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با حضور مدیران دیوان عدالت اداری، سرپرست شهرسازی و اداره‌کل درآمد شهرداری تهران برگزار شد و از دیوان عدالت اداری درخواست که این نقیصه را برطرف کند و مانع از بین رفتن بیش از 3 هزار میلیارد تومان درآمد شهر تهران در سال 97 نشود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهروندان چگونه می‌توانند به مصوبات شورا دسترسی داشته باشند، گفت: با مراجعه به سایت شورا می‌توان به تمامی مصوبات دسترسی داشت.

فراهانی افزود: در شورای پنجم اقدامی صورت گرفته که هر قانونی که در سطح شورا مطرح و رأی‌گیری می‌شود، موافقین و مخالفین آن موضوع به شهروندان معرفی خواهند شد و شهروندان متوجه می‌شوند که نمایندگان آنها در صحن شورا به چه قوانینی رأی داده و یا رأی نداده‌اند و این زمینه نظارت عمومی شهروندان را فراهم می‌کند و با یک مقایسه متوجه شوند که شهروندان آنها چه مسیر رأی‌گیری را طی کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت:‌ در کشورهای توسعه‌یافته نیز به این شکل است که شهروندان متوجه می‌شوند که نماینده آنها به چه موضوعی رأی مثبت و یا منفی داده‌اند.