۰ نفر

محمد علیخانی در واکنش به سخنان پور سید آقایی در خصوص طرح ترافیک؛

اجرای نامناسب طرح سبب افزایش موتور سیکلت‌ها شد/ بی‌اعتنایی آقای معاون به مصوبات شورا

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 274953
اجرای نامناسب طرح سبب افزایش موتور سیکلت‌ها شد/ بی‌اعتنایی آقای معاون به مصوبات شورا

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما با اصل طرح ترافیک موافقیم ولی اصرار داریم اشکالات آن رفع شود. ارزیابی از اجرای طرح باید از طریق مراجع علمی صورت گیرد .

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علیخانی رییس کمیسین عمران و حمل و نقل شورا در شصت و هفتمین جلسه شورا و در واکنش به سخنان پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص طرح ترافیک گفت: انتقادی که وجود دارد ناشی از دو دیگاه است؛ اقای سید اقایی می گوید هیچ مشکلی وجود ندارد و ظرف سه هفته اجرای این طرح تمام مشکلات برطرف شده در حالی که شورای ترافیک گفته حداقل باید 6 ماه از اجرای طرح بگذرد و اثرات آن مورد سنجش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما نیز با اصل طرح موافقیم اما اصرار داریم مشکلات آن رفع شود.

علیخانی افزود: همانطور که خانم فخاری گفتند آمار های مربوط به اجرای طرح باید نسبت به سال قبل و مدت مشابه سنجیده شود نه آنکه در مدت سه هفته ای و بدون مقایسه آن را ارزیابی کنند. این در حالی است در این مدت به واسطه ماه مبارک رمضان تردد کمتر شده، مدارس تعطیل و دانش آموزان در فصل امتحانات هستند و نزولات جوی سبب تلطیف هوای شهر تهران شده و لذا اینها را نباید به عملکرد خودمان و این طرح منتسب کنیم که این امر اشتباه است.

علیخانی افزود: آقای پور سید آقایی گفتند مشکل ترافیک و آلودگی هوای محدوده مرکزی شهر را حل کرده اند اما نگفتند برای بیرون از محدوده چه کرده اند. این در حالی است که وقتی بسته ای از سیاست ها با هم اجرا شود می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

علیخانی اظهار داشت: آقای پور سید آقایی توجهی به مصوبات شورا ندارند؛ در 17 دی ماه طرحی مبنی بر الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضای پارک حاشیه ای در معابر اصلی و فرعی به تصویب رسید اما با گذشت سه ماه از آن هیچ اتفاقی از سوی معاونت حمل و نقل صورت نگرفته و توجهی به مصوبات شورا نشده است.

علیخانی در ادامه سخنان خود گفت: آقای معاون شهردار در بخشی از سخنان خود به موضوع رضایتمندی و اعتماد شهروندان اشاره کردند حال آنکه بر اساس گزارش سازمان بازرسی شهرداری شهروندان از اجرای نامناسب طرح ترافیک اعلام نارضایتی کرده اند. گرچه این نظر سنجی ها بر پایه علمی نیست و بنده نیز به همین گزارش سازمان بازرسی استناد نمی کنم اما چطور در عرض سه هفته بدون نظرسنجی می گویند مردم از طرح راضی هستند؟ این ارزیابی ها باید به صورت علمی و از سوی مراجع علمی صورت گیرد.

علیخانی همچنین افزود که اجرای این طرح سبب افزایش تعداد موتور سیکلت ها شده است و چون طرح و برنامه ای برای این وسایل نقلیه تصویب و اجرا نشده است لذا شاهد افزایش تعداد موتور سیکلت ها ی دودزا هستیم.