۰ نفر

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با اقتصادآنلاین:

بی‌توجهی راهور به ورود موتورسواران به پیاده‌راه‌ها/ انتخاب شهردار، وقت شورا را گرفت

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 273045
بی‌توجهی راهور به ورود موتورسواران به پیاده‌راه‌ها/ انتخاب شهردار، وقت شورا را گرفت

به گفته عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران پلیس راهور نسبت به ورود موتورسواران به پیاده‌راه بی‌توجه است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شهربانو امانی در پاسخ به این سوال که در طی 9ماه گذشته از دوران مدیریت شهری جدید چه اقداماتی برای مناسب‌سازی شهر جهت عبور و مرور معلولان و سالمندان انجام شده به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تهران در کل انسان دوست نیست؛ چه برای معلولان و سالمندان و چه برای شهروندان عادی. در 14سال گذشته اغلب اقدامات در جهت توسعه خودرو محوری و غفلت از حمل ونقل عمومی در شهر بوده است.

وی ادامه داد: تهران تبدیل به شهر بزرگراه‌‌ها و برج‌ها شده و توسعه تهران براساس برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری و توسعه پایدار تهران نبوده است. یک مسابقه نفس‌گیر توسعه ساخت و ساز محور در تهران راه افتاده است.

به گفته امانی در همه کلان‌شهرها قوانین مشخص و معینی داریم که طبق آن ضوابط ساخت و ساز و توسعه شهری باید حق شهروند را مقدم بداند. نه تنها برای سالمندان، کودکان و معلولان بلکه برای مردم عادی هم ایمنی عبور و مرور وجود ندارد. شهروندان به راحتی نمی‌توانند از پیاده‌راه‌ها استفاده کنند و حق مردم در این باره رعایت نمی‌شود.

او با اشاره به ارائه گزارشی به صحن شورا در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز، سیاست‌هایی ابلاغ شده و این موضوع در راس تصمیم‌گیری‌ها است. باید اقدامات اساسی برای جبران کاستی‌ها صورت گیرد.

امانی ضمن ارائه راهکاری برای اصلاح عبور و مرور شهروندان گفت: اصلاح پیاده‌را‌ه‌ها، پل‌های عبوری و جوی‌های آب برای جلوگیری از زمین خوردن شهروندان و استفاده معلولان از جمله برنامه‌‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ورود موتورسواران به پیاده‌راه‌ها اظهار کرد: موتورسواران قانون را رعایت نمی‌کنند و پلیس راهور هم به این موضوع توجهی نمی‌کند.

امانی با بیان اینکه استعفای نجفی و انتخاب شهردار جدید وقت شورای شهر را گرفت، گفت: ما به این موضوع توجه داریم هرچند انتخاب شهردار وقت ما را گرفت اما همکاران ما در شهرداری تلاش کردند در اداره امورات شهر کم‌ترین مشکل پیش بیاید.