۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد؛

مدیرعامل مترو: دستفروشی را قبول نداریم و با آن مقابله می‌کنیم/ فعلا نمی‌توانیم قطارهای فرسوده را از مدار خارج کنیم

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 272583
مدیرعامل مترو: دستفروشی را قبول نداریم و با آن مقابله می‌کنیم/ فعلا نمی‌توانیم قطارهای فرسوده را از مدار خارج کنیم

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: به دلیل کمبود قطار فعلا نمی‌توانیم قطارهای نسل قدیم و فرسوده را از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ فرنوش نوبخت در پاسخ گلایه مخاطبان اقتصادآنلاین از سیستم تهویه واگن‌های مترو و ایستگاه به خبرنگار ما گفت: ما مشکل فنی در ارتباط با سیستم‌های تهویه نداریم و همه آن‌ها مطابق با برنامه، چه در تابستان چه در زمستان کار می‌کنند. گاهی اوقات شهروندی می‌گوید سرد است، خاموش کنید، دیگری می‌گوید گرم است، روشن کنید.

وی همچنین درباره فرسودگی قطارهای مترو نیز اظهار کرد: آن‌ها قطارهای نسل قدیم ما هستند که فعلا نمی‌توانیم از مدار بهره‌برداری خارج کنیم تا زمانی که 630دستگاه واگن به مترو تهران تزریق شوند. ویژگی‌های فنی مدام اورهال می‌شود اما اگر بخواهیم داخل کابین را تغییر دهیم باید اندازه یک قطار نو هزینه کنیم در نتیجه ترجیح می‌دهیم قطار جدید خریده و جایگزین کنیم.

نوبخت همچنین درباره نامناسب بودن ایستگاه‌های مترو برای سالمندان و معلولان و نبود پله برقی و آسانسور در برخی از آن‌ها گفت: خط‌های 1و 2مترو قبل از انقلاب طراحی شده‌اند و به‌جای پله برقی آسانسور دارند، البته برخی از ایستگاه‌ها همان را هم ندارند مثل ایستگاه 15خرداد. اما در ایستگاه‌های جدید از ورودی ایستگاه پله برقی ایجاد شده است.

وی همچنین درباره وضعیت نهایی ساماندهی دستفروشان نیز تاکید کرد: دستفروشان به عنوان مسافر وارد ایستگاه می‌شوند،  در هر واگن مامور نداریم که با آن‌ها مقابله کنیم، از عهده ما خارج  است. بهترین راه مقابله با آن‌ها این  است که مردم خرید نکنند، هرچقدر مردم از آن‌ها بیشتر اجناسشان را بخرند تعدادشان روز به روز بیش‌تر می‌شود.

نوبخت ادامه داد: با نیروی انتظامی و امنیتی بارها درباره دستفروشان جلسه گذاشته و صحبت کردیم، اما دستفروشی جرم محسوب نمی‌شود. زمانی ما چیزی را ساماندهی می‌کنیم که از اصل آن را قبول داشته باشیم. ما دستفروشی را قبول نداریم و با آن مقابله می‌کنیم.

او تاکید کرد که مردم باید در مقابله با دستفروشان مشارکت کنند و ما هرچقدر هم که جلوی آن‌ها را بگیریم اگر مردم بخواهند از آن‌ها خرید کنند هیچ فایده‌ای ندارد.