۰ نفر

محسن هاشمی: کسی که امروز شهردار شود مورد حمایت شورا خواهد بود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 271125
محسن هاشمی: کسی که امروز شهردار شود مورد حمایت شورا خواهد بود

رییس شورای شهر تهران گفت:هر یک از این دو کاندیدای نهایی که امروز رای بیشتری از اعضای شورا کسب کرده و انتخاب شوند، مانند دکتر نجفی مورد حمایت شورای پنجم خواهند بود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی با تبریک موفقیت تیم فوتسال بانوان گفت: هفته آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان را گرامی می داریم و امیدواریم هم با نظافت مساجد و زودون آلاینده ها از خانه های خداوند و هم با زدودن کینه ها و کدورتها از قلوبمان ، مهیای شرکت در ضیافت الهی شویم.

وی درباره اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام خروج یکجانبه از برجام گفت:معاهدات بین المللی، از حضور دولتها اعتبار می گیرند و به اعضای آنها اعتبار می بخشند و عرصه روابط بین الملل نیز حوزه هزینه – فایده ، است و آنچه که مهم است برایند مثبت منافع ملی در این هزینه فایده است.

هاشمی  اضافه کرد:برجام، مانند هر معاهده دیگری دارای نقاط قوت و ضعفی برای طرفین بوده، اینکه دولت ایالات متحده از آن خارج شده است نشاندهنده آن است که تصمیم سازان این دولت، برآیند برجام را دیگر در راستای منافع ملی نمی بینند و اینکه جمهوری اسلامی و 5 قدرت بین المللی دیگر در برجام باقی مانده اند ، نشان دهنده آن است که هنوز این معاهده را در مجموع به سود منافع ملی خود ارزیابی می کنند.

وی ادامه داد:امکان موفقیت در یک چالش بین المللی و بردن حداکثر سود از آن زمانی ممکن است که در داخل یک کشور ، وفاق و وحدت بر منافع ملی ایجاد شود ، تردید ، دودلی و درگیری های داخلی موجب تضعیف قدرت ملی و بروز بحران در سیاست خارجی هر کشوری است.

به گفته محسن هاشمی اگر امروز منطق سیاست خارجی آمریکا توسط متحدان راهبردی و سنتی این کشور مانند اروپا،کانادا و ژاپن به چالش کشیده شده و بخش قابل توجهی از افکار عمومی، کارشناسان و نمایندگان مجلسین ایالات متحده با تصمیم ترامپ مخالفند وآن را به زیان منافع ملی آمریکا می دانند، این به منزله تضعیف موقعیت آمریکا در چالش خروج از برجام خواهد بود.

او تاکید کرد:بنابراین اگر ما می خواهیم که منافع ملی کشور و اقتدار وثبات نظام جمهوری اسلامی در این چالش نه تنها تضعیف بلکه تقویت گردد باید همگرایی و کاهش اختلافات وتنش ها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

افراط وتفریط ، تشدید کننده اختلافات و تضعیف کننده قدرت ملی است و وفاق وهمدلی و وحدت، تقویت کننده موضع ما در این چالش بین المللی می باشد،

 

وی ادامه داد: در این مسیر اراده مصمم، وحدت ملی با محوریت رهبر معظم انقلاب و حمایت از سرداران حوزه دیپلماسی نظام ، ضامن تحقق وعده الهی در یاری مومنان وپیروزی خواهد بود که اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران همگام با سایر شهروندان در این چالش از منافع ملی ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.

به گفته او اعضای شورای شهر تهران در فرایندی شفاف و دموکراتیک ، از میان بیش از 20 گزینه ، به انتخاب گزینه مورد پذیرش اکثریت اقدام می نمایند و این انتخاب نه به معنای فقدان صلاحیت سایر گزینه ها و نه به منزله اعمال فشار بر اعضا برای انتخاب گزینه خاصی می باشد.

وی ادامه داد:هر دو گزینه نهایی از چهره های محترم و دارای سوابق مدیریتی می باشند که مورد تایید اکثریت نسبی شورای شهر می باشند و مطالب منتشر شده در فضای مجازی که این کاندیداها را به رجال سیاسی منتسب یا مدعی اعمال نفوذ و فشار بر اعضای شورا می باشد به دور از واقعیت بوده و هر یک از این دو کاندیدای نهایی که امروز رای بیشتری از اعضای شورا کسب کرده و انتخاب شوند، مانند دکتر نجفی مورد حمایت شورای پنجم خواهند بود.از اصحاب رسانه می خواهم در حوزه مدیریت شهری نیز مانند سیاست خارجی ، رویکرد همگرایی و کاهش اختلافات را تقویت کنند.