۰ نفر

همه رانندگان تاکسی شهر تهران بیمه تکمیلی می‌شوند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۵۴
کد خبر: 266528
همه رانندگان تاکسی شهر تهران بیمه تکمیلی می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: تمامی رانندگان تاکسی تهران که کارنامه هوشمند دارند به زودی تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار می گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا قنادان شامگاه دوشنبه در جشن خانواده بزرگ تاکسیرانان تهران در سالن الغدیر دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران افزود: یکی از دغدغه های همیشگی رانندگان تاکسی بحث بیمه آنها است به ویژه که تاکسیرانان جدید نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی گیرند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از رانندگان تاکسی تهران، سازمان اقدام به اجرای طرح پوشش بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی رانندگان تاکسی که دارای کارنامه هوشمند هستند کرده و تاکسیرانان می توانند با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

به گفته قنادان، این بیمه تکمیلی بخشی از هزینه های کلینیکی، پاراکلینیکی و جراحی ها رانندگان تاکسی را پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیمه تکمیلی هر راننده تاکسی تهران بین 200 تا 300 هزار تومان برای سازمان تاکسیرانی هزینه دارد، گفت: 80 هزار راننده تاکسی تهران روزانه به شهروندان خدمت رسانی می کنند و پیش بینی می شود با اجرای این طرح 60 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرارگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تهران رایگان خواهد بود، گفت: خانواده( پدر و مادر و همسر و فرزندان) رانندگان متقاضی نیز در صورت مشارکت در این طرح از تخفیف 70 درصدی برخوردار می شوند.

* 10 هزار تاکسی تهران در صف نوسازی هستند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران همچنین نوسازی ناوگان تاکسی تهران را ضروری دانست و گفت: 10 هزار تاکسی در صف نوسازی قرار دادند و تعمیر آنها دیگر مقدرو نیست.

وی با بیان اینکه فرآیند نوسازی تاکسی های تهران با چالش روبرو شده است، افزود: تمایل سازمان تاکسیرانی استفاده از تولیدات داخلی است اما متاسفانه یکی از خودرو سازان روند صدور پیش فاکتور را متوقف کرده و هم اکنون 10 هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند.

* نظارت بر عملکرد 16 هزار خودرو مدرسه

قنادان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نقش سازمان تاکسیرانی در روند کار سرویس مدارس پررنگ است، گفت: در سال تحصیلی جاری سازماندهی و نظارت 16 هزار خودرو مدرسه برعهده سازمان است.

وی ادامه داد: بخشی از خدمات در این بخش توسط 6 هزار تاکسی و بخشی از آن توسط خودروهای شخصی انجام می شود اما ساماندهی و نظارت بر حسن کار همه آنها با سازمان تاکسیرانی تهران است.

قنادان با بیان اینکه در حدود 5 هزار سرویس مدرسه هنوز تحت نظارت و ساماندهی سازمان درنیامده اند، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده تمامی خودروهای مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.