۰ نفر

ورود شورای شهر به معضل ترافیک ناشی از برگزاری‌ نمایشگاه‌ها

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 265374
ورود شورای شهر به معضل ترافیک ناشی از برگزاری‌ نمایشگاه‌ها

معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: در صورت بی‌توجهی برگزار کنندگان نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران به مبحث ترافیک، با مسئولان مکاتبه خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب‌زاده ، با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودرو و... در تهران گفت: اساسا برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در تهران که مراجعه کننده زیادی دارد، موجب تشدید بار ترافیک در پایتخت می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ترافیک حاصله از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نه ساعتی و نه یکروزه است، بلکه برای روزهای پیاپی زندگی شهروندان به خصوص ساکنین اطراف نمایشگاه بین‌المللی را دچار خدشه می‌کند، افزود: این در حالی است که ظرفیت پارکینگ، نحوه ورود و خروج خودروها به گونه‌ای است که سبب پس زدن ترافیک به اتوبان‌های اطراف می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر افزود: برگزاری نمایشگاه پرمخاطب خودرو و... در تهران در حالی است که بارها از مسئولین امر خواسته شده است که برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در مکان‌هایی در بیرون شهر همچون شهرآفتاب برگزار کنند؛ این مسئله خواسته مردم و ... است و باید به آن توجه شود.

حبیب‌زاده با اشاره به زیرساخت‌های شهر آفتاب گفت: چه لزومی دارد وقتی نمایشگاهی مانند شهرآفتاب داریم که زیرساخت‌ها و شرایط آن مهیا است، در مکان‌های نامناسب، نمایشگاه‌های پرمخاطب برگزار شود که بار ترافیکی جدید به تهران اضافه کنند؟

وی با اشاره به تشدید ترافیک در پی برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در تهران گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مشکلاتی را به شهر تحمیل می‌کند و موجبات گلایه مردم و دردسر برقرار کنندگان نظم در شهر می‌شود و اگرشاهد بی‌توجهی مسئولان مربوطه در برگزاری نمایشگاه باشیم، شورای شهر به مسئله ورود می‌کند و با مسئولان بالاتر برای عرض گلایه مردمی و... تذکر کتبی خواهیم داشت.