۰ نفر

نجفی درمراسم افتتاح ۲۰پروژه در منطقه‌۸:

۹۵درصد بودجه سال گذشته شهرداری محقق شد/ اصل انگیزه من برای استعفا داشتن فرصت معالجه است

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 262326
۹۵درصد بودجه سال گذشته شهرداری محقق شد/ اصل انگیزه من برای استعفا داشتن فرصت معالجه است

شهردار تهران گفت:اصل انگیزه من برای استعفا داشتن فرصت معالجه است،نمیخوام در نبود من شهرداری دچار رخوت و سستی شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علی نجفی،شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۲۰ پروژه در منطقه ۸ گفت:منطقه ۸ در شکل‌گیری انقلاب منبع و پایگاه‌های انقلابی بوده است، حضور شخصیت‌های علمی و مذهبی و همزیستی بسیار صمیمی و‌مسالمت آمیز ارامنه با مسلمانان از ویژگی‌های بارز این منطقه است.

وی ادامه داد:مسئله محله محوری در برنامه شورای شهر پنجم و برنامه‌های پیشنهادی شهرداری تهران موضوع مهمی است.باید برای پروژه‌های محله‌محور در کنار پروژه‌های بزرگ اصالت قائل شویم و در تصمیم‌گیری این پروژه‌ها از مردم نظر خواهی شد.این پروژه‌ها خواسته‌های مردم محله پوشش میدهد.

شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری یک نهاد خدمت‌گذار است، بعضی میگویند بگوییم اجتماعی اما ما نهاد خدمت به مردم هستیم.دستگاه و فردی که بیشتر به مردم خدمت کند مقدس و محترم است.با وجود اینکه چه از جهت مدیریتی و‌منابع مالی شهرداری وضعیت خوبی نداشت و خیلی امیدوار نبودیم اما کارنامه شهرداری تهران خدمت کارنامه قابل عرضه‌ای است.

او تاکید کرد: با وجود اینکه فکر میکردیم فقط ۸۵درصد بودجه ما محقق شود اما تاکنون ۹۵درصد درآمد‌های پیش‌بینی‌شده محقق شده است۶هزار میلیارد تومان بدهی به بانک و‌پیمانکاران پرداخت شده است.کل بدهی منطقه در حال حاضر ۵۲میلیارد تومان است

به گفته نجفی در سال ۹۷چشم‌انداز شهرداری چشم‌انداز مثبتی است. با همراهی شورای شهر بودجه واقعی بسته شده است .شش ماده خاص مربوط به شهرداری در لایحه بودجه ۹۷دولت وجود دارد که عمده آن‌ها مربوط به شهرداری تهران است.

وی اظهار کرد: سعی کردیم در عید امسال نشاط و‌شادی را در شهر توسعه دهیم.هیچ مسئله‌ای شهری بدون کمک شهروندان قابل حل نیست.یکی از لوازم آسایش و آرامش شهروندان،اخلاق شهروندی است که در گذشته کم‌تر به آن توجه شده است.ترافیک و دیگر مسائل به خودی خود حل با اخلاق شهروندی حل خواهد شد.باید دست به دست هم دهیم تا شهری زیست‌پذیر و انسان‌مدار بسازیم.

همچنین او  در جمع خبرنگاران درباره علت استعفای خود گفت:اصل انگیزه من از استعفا داشتن فرصت برای معالجه است چون اگر بخواهیم در حین معالجه مسئولیت شهرداری را حفظ کنم 3، 4 ماهی کار شهرداری با رکود و رخوت مواجه خواهد شد و من واقعا دلم نمی‌خواهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین که اگر اعضای شورای شهر به استعفای شما پاسخ منفی دهند چه می شود؟ گفت: اجازه دهید گزینه های مختلف را بررسی کنیم و هنوز اعضای شورای شهر حرف‌های من را نشنیده‌اند.

نجفی اضافه کرد: الان شهرداری یک آمادگی برای حرکت سریع تر پیدا کرده و در بعضی موارد حتی آمادگی پیدا کرده برای پرش، دلم نمی‌خواهد به خاطر بیماری من و کم کاری من خدای ناکرده یک رکود و سستی در کار شهرداری ایجاد شود.

وی گفت:اصلی ترین مسئله من مسئله معالجه و بیماری است که الان عارض شده براساس نظر پزشکان معالج البته دلایل مشدد همیشه هست که آنها واقعا دلایل اصلی نیست.

شهردار تهران اظهار کرد: روحیه افراد متفاوت است ولی در مدیریت واقعا این را نمی پسندم که کسی مسئول و مدیر باشد اما نتواند آن جور که باید و شاید مسئولیت خودش را اجرا کند و دیگران کار او را انجام بدهند لذا آن سیستم که سه چهار ماه مرخصی بگیرم و به معالجه بپردازم دیگران کار شهرداری را انجام بدهند خیلی مورد قبول من نیست و فکر می کنم در شهرداری تهران هم عمل نکند.

به گفته نجفی از طرف دیگر نیروهای خیلی خوبی وجود دارند که می توانند این مسئولیت را عهده دار شوند فکر می کنم یک دوی امدادی انجام شده یک بخشی را آمده ام باید این وسیله را در اختیار فرد بعدی قرار بدهم که ادامه مسیر را طی کند چون افراد شایسته ای هستند فکر نمی کنم ضرورتی باشد سه چهار ماه مرخصی بگیرم در عین حال اسم شهردار بر من باشد.

نجفی تصریح کرد: چون شورا تغییر نکرده گرایش و سلیقه شورا هم تغییر نکرده بنابراین اگر شهرداری انتخاب کنند علی القاعده شهرداری هست که همین مسیر و برنامه را طی می کند لذا شما فکر نکنید آن تغییراتی که در شهریور انجام شد با آمدن من به شهرداری در آمدن فرد جدید به شهرداری همان سطح تغییرات انجام شود فکر می کنم شورا شهرداری را انتخاب خواهد کرد که حداقل تغییرات انجام شود و یک تیم آماده ای و یک زیرساخت های نسبتا خوبی فراهم شده فکر می کنم فرد جدید می تواند این مسیر را دنبال کند یکی دو نفر ممکن است جابه جا شوند که خیلی در شهرداری با این وسعت کار تاثیرگذار نیست.