۰ نفر

اجرای طرح ترافیک جدید از اول اردیبهشت‌ماه/ پیش‌بینی می‌کردم نجفی استعفا دهد

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 258997
اجرای طرح ترافیک جدید از اول اردیبهشت‌ماه/ پیش‌بینی می‌کردم نجفی استعفا دهد

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از اجرای طرح ترافیک جدید در اردیبهشت ماه ۹۷خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در آخرین نشست خبری خود در رابطه با مصوبه طرح ترافیک، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: مصوبه طرح ترافیک توسط شورای ترافیک تهران تصویب می شود و شورای شهر در این خصوص نظراتی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه شورا هیچ نماینده ای در شوردی ترافیک‌ ندارد، گفت: از این رو شورا نتوانست پیشنهادات خود را مطرح کند.

علیخانی افزود: در صحن شورا در زمینه نرخ گذاری طرح ترافیک مطرح و برخی ایرادات از سوی هیات تطبیق عنوان شد و‌ به صحن شورا برگشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پس از رفع ایراد تا امروز ایرادی مجددا مطرح نشده و تنها ایراد از سوی راهنمایی و رانندگی و در زمینه دوربین های خروجی بوده که رفع شده است.

علیخانی با تاکید بر اینکه از سال آینده این طرح اجرا خواهد شد، گفت: در دوره جدید تا پایان فروردین افرادی که از گذشته مجوز داشتند، با مشکلی روبه رو نخواهند شد.

به گفته وی، 63 هزار سهمیه مصوبه شورای ترافیک در نظر گرفته شده که افراد باید ثبت نام کنند و مسئولان مربوطه در حال راه اندازی سایت ثبت نام هستند.

علیخانی با اشاره به اینکه مطابق قانون مدیریت و‌ نظارت بر‌حمل و نقل بار برعهده شهرداری ها است، گفت: از این رو تاکسی های اینترنتی نیز باید با مجوز و با نظارت کار خود را انجام دهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا افزود: حدود 200 هزار خودرو در حال سرویس دهی هستند و 89 هزار تاکسی نوسازی شده اند.

علیخانی در ادامه این نشست خبری درخصوص استعفای محمدعلی نجفی، شهردار تهران، گفت: به دلیل فشارهایی که بر بدنه شهرداری و شهردار بود استعفای نجفی را پیش بینی می‌کردم.

وی افزود: البته بیناری دکتر نجفی یک عارصه جدید پزشکی است و برای ما نیز محرز شد که او بیمار است و همانطور که مهندس هاشمی اشاره کرد این مساله شخصی است و اگر خود شهردار بخواهد در خصوص بیماری‌اش صحبت می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بحث سلامت شهردار مطرح است و با فشارهایی که به سبب بدهی ها وجود دارد سلامت او به خطر می‌افتد.

علیخانی در خصوص بدهی ها گفت: 52 هزار میلیارد تومان شهرداری بدهکار است و بیش از 50 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام باقی مانده است.

وی افزود: در گذشته آزادی وجود نداشت تا پیمانکاران بتوانند حق خود را طلب کنند؛ امروز مقابل ساختمان شورا می‌آیند و از آن‌ها استقبال هم می‌شود. رسانه ملی نیز این موضوع را پوشش می‌دهد.

علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب شهردار جدید گفت: انتخاب شهردار طی یک جلسه هم اندیشی انجام می‌شود.

وی افزود: تا کنون هیچ گزینه جدی در این باره مطرح نشده است و اسامی که مطرح شده گمانه زنی‌های رسانه‌ای است و شورا در این خصوص تصمیمی اتخاذ نگرفته است.