۰ نفر

نبود انسجام در بزرگداشت آیین نوروز

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 258110
نبود انسجام در بزرگداشت آیین نوروز

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از نبود هماهنگی و انسجام و برنامه ریزی دیرهنگام برای بزرگداشت آیین نوروز در ایام تعطیلات نوروزی انتقاد کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ الهام فخاری در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: به موجب مصوبه ساماندهی نحوه مشارکت شهرداری تهران در برگزاری مراسم مذهبی، ملی و آیین‌های سنتی در تهران ( ماده واحده و دستورالعمل پیوست آن) مصوب 12/7/83 شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص وجود نارسایی‌های موجود در بزرگداشت آیین‌های نوروزی 97 شهر تهران موارد زیر را متذکر می‌شود.

وی تاکید کرد: نبود تشکیل کمیته راهبردی (مطابق بند د دستورالعمل پیوست مصوبه) که این امر موجبات نبود ایجاد هماهنگی و انسجام در میان بخش‌های مختلف مجری برگزاری این آیین در شهرداری تهران شده و همچنین نبود وجود برنامه مدون در زمان مناسب و نبود دستورالعمل‌های لازم از دیگر نتایج نبود تشکیل این نهاد است. دومین مسئله؛ نبود وجود گزارش‌هایی مبنی بر مشارکت با دیگر دستگاه‌های متولی در این خصوص به ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (تبصره 3 دستورالعمل مذکور)

رئیس کمیته اجتماعی با اشاره به نبود وجود گزارشی مبنی بر همکاری و مشارکت با تشکل‌های غیردولتی (بند د قسمت4 دستورالعمل مذکور)، پیشنهاد کرد: به منظور نظارت بر عملکرد شهرداری تهران در بزرگداشت آیین‌های نوروزی سال 1397 از سوی شورای اسلامی شهر تهران ستادی با عنوان ستاد نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی نوروزی شهر تهران تشکیل شود. این ستاد با عضویت نمایندگانی از کمیسیون ذیربط (فرهنگی و اجتماعی) و به کارگیری گروه ناظران و ارزیابان تشکیل و کار نظارت میدانی، بررسی گزارش‌های عملکرد، نظرسنجی از شهروندان و... را در ایام نوروزی به انجام رسانده و پس از این ایام نتایج کار خود را در قالب ارزیابی کمی سازمان‌های مجری این یرممه‌ها ارائه نماید.