۰ نفر

۷۳۰میلیارد تومان به بودجه شهرداری در سال ۹۶ اضافه شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶
کد خبر: 256497
۷۳۰میلیارد تومان به بودجه شهرداری در سال ۹۶ اضافه شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌ در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در بررسی اصلاحیه بودجه سال 96 شهرداری تهران 730 میلیارد تومان به اصلاحیه بودجه اضافه شد.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دو موضوع مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها لایحه اصلاح بودجه مصوب سال 1396 شهرداری تهران بود.

وی افزود: در جلسه قبلی یک فوریت اصلاحیه بودجه به مبلغ 760 میلیارد تومان به تصویب رسیده بود و در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس نظر اعضای شورای شهر تهران از مبلغ 760 میلیارد تومان اصلاحیه 730 میلیارد آن به تصویب رسید و در تفریغ بودجه لحاظ شد.

به گفته اعطا در ادامه این جلسه موضوع شرکت آب و فاضلاب استان تهران مورد بررسی قرار گرفت. شورا در سال 94 تامین منابع مالی مورد نیاز آب شهری تهران را تصویب کرده بود و در این جلسه بعضی از موارد بر اساس نامه شرکت آب و فاضلاب مطرح شد که به دلیل کمبود وقت به سرانجام نرسید.

وی درباره اصلاح مصوبه برج باغ‌ها نیز گفت: در جلسات بعدی این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و یکی از اولویت‌های شورای پنجم موضوع برج باغ‌ها است.

اعطا با بیان اینکه در سال 82 لایحه‌ای به شورای شهر آمد و در سال 83 ابلاغ شد، گفت: بر اساس مصوبه شورا سبب شد بخش عمده ای از باغات تهران از بین برود. از آنجایی که اعضای شورای دوره پنجم با توجه به اینکه به دنبال حفظ باغات تهران هستند، بخشی از بندهای این مصوبه را حذف کردند و مقرر شده پیشنهادهای جدیدی بدهند که در شورای عالی شهرسازی نیز این موضوع باید مطرح شود.

سخنگوی شورا افزود: درخصوص افزایش بلیط مترو نیز باید یک سوم از قیمت تمام شده بلیط مترو را شهروندان یک سوم را دولت و یک سوم دیگر را شهرداری پرداخت کند. اینکه افزایش قیمت‌ها مطابق با تورم نیست، به خاطر این است که یک سوم سهم شهروندان را در بلیط مترو لحاظ کنیم و 25 درصد افزایش بلیت مترو نسبت به عدد فعلی آن یا رقم فعلی آن افزایش چشمگیری نداشته است.