۰ نفر

علیخانی: هزار صنف و ده‌هزار خانواده از پیاده‌راه شهریور آسیب دیده‌اند

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 256490
علیخانی: هزار صنف و ده‌هزار خانواده از پیاده‌راه شهریور آسیب دیده‌اند

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هزار صنف و ده هزار خانواده از پیاده راه ۱۷شهریور آسیب دیده‌اند.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه رسمی شورا در تذکر پیش از دستور خود گفت: به دنبال اعتراضات گسترده ساکنان و شاغلان محدوده خیابان 17 شهریور و میدان امام حسین (ع) نسبت به اجرای طرح موسوم به پیاده راه آئینی در روز دوشنبه 14 اسفندماه بازدیدی از این منطقه انجام دادم.

وی افزود: این طرح غیرکارشناسی و غلط بدون انجام مطالعات، بدون پیوست های ترافیکی، اجتماعی و اقتصادی با پوشش و رنگ و لعاب مذهبی به صورت دستوری و گازانبری انجام شده است.

علیخانی ادامه داد: تاکنون 400 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است که قیمت روز آن بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در خصوص ادعای اجراکنندگان طرح گفت: آنها مدعی هستند طرحشان باعث ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد پایگاه فرهنگی می‌شود اما نه تنها چنین چیزی محقق نشد، بلکه آسیب هم وارد کرد.

علیخانی افزود: این طرح علاوه بر وارد کردن خسارت و آسیب مستقیم به حدود هزار واحد صنفی، حدود 10 هزار شغل و خانواده را نیز متاثر کرد.

وی با بیان اینکه نکته تاسف بار تر این است که این محله انقلابی، مذهبی و ارزشی را به محلی برای جولان فروشندگان مواد مخدر تبدیل کرده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با ادامه این وضع تبعیات سنگینی بر مردم، شهر و شهرداری و حتی نظام تحمیل شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خواستار شد: شهردار تهران هرچه سریعتر به داد مردم این منطقه برسد و با اقدام مقتضی نسبت به انجام اصلاحات و تامین رضایت شهروندان، جلوی خسارت را بگیرد.