۰ نفر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

کسی قصد ندارد قیمت تمام شده بلیط مترو و اتوبوس را از مردم بگیرد/ کوتاهی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت یارانه‌های دولتی به شهرداری

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 252773
کسی قصد ندارد قیمت تمام شده بلیط مترو و اتوبوس را از مردم بگیرد/ کوتاهی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت یارانه‌های دولتی به شهرداری

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران با وجود دستور رییس جمهور مبنی بر پرداخت یارانه‌های دولتی به شهرداری تهران اما سازمان برنامه و بودجه به این دستورات عمل نمی‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری به طور جد مطالبات خود را در حوزه حمل و نقل از دولت طلب نمی‌کند تا برای تامین هزینه‌های خود قیمت بلیط را گران نکند به اقتصادآنلاین گفت:  سیاستی که از قدیم در تهیه بودجه شهرداری‌ها درباره قیمت بلیط مترو و اتوبوس وجود داشته این بوده که  یک سوم هزینه تمام شده بلیط از مردم گرفته شود، یک سوم  شهرداری بگذارد و یک سوم هم دولت کمک کند.

وی ادامه داد: یک سوم سهم دولت که در طی دو سه سال گذشته پرداخت نشده را شهرداری پرداخت کرده است و در عین حال هزینه‌ای که در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود نیز یک سوم قیمت تمام‌شده هم نیست.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اضافه کرد: کسی قصد ندارد قیمت تمام شده بلیط را از مردم بگیرد ما دنبال این هستیم که حداقل همان یک سوم قیمت‌تمام شده از شهروندان اخذ شود. در حال پیگیری هستیم تا دولت یک سوم سهم خود را پرداخت کند اما تا وقتی دولت نداده این بار را شهرداری به دوش می‌کشد.

 وی اضافه کرد: دولت که نمی دهد ما فشار به شهرداری می آوریم اما به مردم این فشار را منتقل نمی‌کنیم.  ما هیچ گاه به‌دنبال بیشتر از یک سوم سهم واقعی شهروندان نیستیم. وقتی دولت پرداخت نمی‌کند به بودجه‌های شهرداری فشار می‌آید و بدهکاری‌هایش بیشتر می‌شود و  یا خدمات خوبی نمی‌تواند ارائه دهد.

 او در پاسخ به این سوال که حضور شهردار تهران در گرفتن این بدهی‌ها چقدر تاثیرگذار بوده است، گفت: حضور ایشان کمک‌کننده بود و دولت سعی می‌کند تا تعهدات خود را عملی کند. سازمان برنامه و بودجه باید نیت رئیس جمهور را عملی کند که نمی‌کند. مشکل ما سازمان برنامه و بودجه است. اگر نه رئیس جمهور بارها در جلسات دستور موکد داده‌اند که یارانه‌ها حتما پرداخت شوند. ایشان دستور تاکیدی هم داده‌اند منتهی باید در سازمان برنامه بودجه عملیاتی شوند که در آنجا عملیاتی نمی شود.