۰ نفر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین :

عقب‌ماندگی ۶۰درصدی شهرداری تهران از برنامه نوسازی بافت فرسوده/ در بافت فرسوده تراکم بالای جمعیتی داریم

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 250640
عقب‌ماندگی ۶۰درصدی شهرداری تهران از برنامه نوسازی بافت فرسوده/ در بافت فرسوده تراکم بالای جمعیتی داریم

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران فقط ۴۰درصد برنامه نوسازی بافت فرسوده عملیاتی شده، این در حالی است که باید ۱۰۰درصد نوسازی تاکنون به انجام می‌رسید.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ سیدرضا میرصادقی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای نوسازی بافت فرسوده شهر تهران دارید، به اقتصادآنلاین گفت: خود مردم در نوسازی بافت‌ها قرار است کمک کنند و فقط ما تسهیل کننده هستیم. ما مدیریت رفتاری منطقه را به عهده داریم و بسته‌های تشویقی را آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما 50 دفتر در نقاط فرسوده داریم که به مردم برای نوسازی فضایی زندگی‌شان کمک  می‌کنند تا در محلات بهسازی محیطی ایجاد کنیم. منظور از بهسازی محیطی این است که پارکینگ، فضای سبز و معابر استاندارد ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: با توجه به این که رویکرد چندین ساله در این حوزه بوده سال 97 سال متفاوتی خواهد بود زیرا هم دولت و هم شهرداری عزمشان را برای تغییر جزم کرده‌اند.

میرصادقی با بیان اینکه نسبت به برنامه‌ای که قانونگذار برای نوسازی بافت فرسوده تعریف کرده شهرداری سال‌ها عقب است، ادامه داد: امسال سال یازدهم نوسازی بافت فرسوده هستیم و نزدیک به 40 درصد پیشرفت داریم در صورتی که باید بالغ بر صددرصد نوسازی به انجام می‌رسید.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران متناسب با تعاریفی که در سال 85 برای نوسازی بافت فرسوده انجام شده و همچنین با توجه به دوران رکود ساخت و ساز و املاک و مستغلات همه کار کارشناسی نسبتا نوین همراه با یک نگاه متفاوتی انجام شده که ظرف چند روز آینده تبلور آن را خواهید دید.

او تاکید کرد: تصمیم دولت و شهرداری این است که کمک کنند تا شرایط ویژه‌ای برای ایجاد محرک‌های توسعه فراهم شود امیدواریم مردم در این طرح مشارکت کنند.

میرصادقی همچنین درباره کمک‌های دولتی نیز گفت: تسهیلاتی در بودجه سال 97 دولت به شکل شاخص پیشنهاد شده که امیدواریم مجلس به این موضوع کمک کند. بافت فرسوده در شهر تهران به دلیل وقوع زلزله احتمالی ریسک بالایی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر اقدامات مناسبی صورت گیرد.

 او در پایان اضافه کرد: در زلزله اخیر تهران حتی یک آجر هم نیفتاد اما مردم دچار هراس وحشتناک شدند. فقط 5درصد بافت شهر تهران فرسوده است اما تراکم بالایی دارد و 15درصد مردم در آن زندگی می‌کنند.