۰ نفر

مقاومت دولت در برابر تعطیلی ادارات همزمان با شرایط جوی خطرناک تهران

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 250379
مقاومت دولت در برابر تعطیلی ادارات همزمان با شرایط جوی خطرناک تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: به نظر می رسد دولت برای اثبات نادرستی عملکرد دولت قبلی، اصرار دارد در شرایط آلودگی هوا ادارات را تعطیل نکند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حجت نظری روز سه شنبه در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه شاخص کیفی هوای تهران به 177 و شرایط اضطرار و آلوده برای همگان رسیده، انتظار می‌رود با توجه به سلامتی شهروندان، به تعطیلی ادارات در کنار تعطیلی مدارس نیز توجه شود.

نظری اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت تردد خودروها، امروز شهروندان تهرانی برای استفاده از مترو دچار مشکل شدند و خط مترو به سمت ایستگاه تجریش به دلیل نقص فنی مسافران را با مشکل جدی مواجه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی اجازه تردد نمی دهیم و هوا آلوده است، لازم است ادارات دولتی و مدارس تعطیل شوند تا آلودگی هوا بهبود یابد.

* ضرورت توجه به قانون ایمن سازی ساختمان ها

نظری همچنین با اشاره به آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: شهرداران مناطق باید به اجرای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها توجه جدی کنند.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود درباره ساختمان های نا ایمنبی توجهی می شود که این بی توجهی در خصوص ساختمان های نیمه فرسوده برای شهروندان و نیروهای امدادی خطراتی را به همراه دارد که می توان به ساختمان پلاسکو به عنوان یک نمونه اشاره کرد.

وی از شهرداران مناطق خواست نسبت به اجرای بند 14 قانون 55 شهرداری ها درباره ساختمان های نا ایمن بیش از پیش توجه داشته باشند.