۰ نفر

بلیت مترو ۱۰۰۰تومانی می‌شود؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 250165
بلیت مترو ۱۰۰۰تومانی می‌شود؟

کمیسیون حمل و نقل شواری شهر تهران با افزایش قیمت بلیت مترو از 800 به هزار تومان موافقت کرده است.

 محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به ارسال‌ لایحه‌ افزایش‌ کرایه‌ مترو از شهرداری به شورای شهر‌ تهران‌ اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک‌ شورای شهر تهران‌ مورد بررسی قرار گرفته و ما با افزایش قیمت‌ از 800 تومان به 1000 تومان موافقت‌ کرده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تیتر شهر، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: این لایحه‌ برای نهایی شدن باید به صحن‌ شورا بیاید‌ و در آنجا هم رأی‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص‌ تغییر کرایه‌ تاکسی و اتوبوس‌ تاکنون هیچ لایحه‌ای به شورا نیامده است‌.

ماجرای افزایش قیمت کرایه های تاکسی، مترو و اتوبوس در تهران بسیار عجیب و غریب است. سال گذشته این افزایش بسیار روند پیچیده ای داشت. شورا در چند مرتبه لایحه را بازگرداند و در نهایت آن را در حالی تصویب کرد که مصوبه مخالفان زیادی در شورا داشت.

اما ماجرا زمانی پیچیده تر شد که کمیته انطباق و فرمانداری با مصوبات شورا به مخالفت پرداخت و سرانجام با اصرار شورا و فرمانداری، با پادرمیانی وزارت کشور ماجرا به نتیجه رسید.

در این مدت رانندگان تاکسی ضرر زیادی کردند چرا که تقریبا نصف سال را با مبلغ مصوب سال 95 کار کردند و هزینه های 96 را پرداخت کردند.

متاسفانه تاکنون لایحه ای در خصوص افزایش قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا نرسیده است. این در حالی است که تنها 45 روز تا پایان سال 96 فرصت داریم.