۰ نفر

فراهانی:

اگر بودجه اصلاح نشود در بدهی‌های شهرداری شریک هستیم

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 249871
اگر بودجه اصلاح نشود در بدهی‌های شهرداری شریک هستیم

مجید فراهانی در تذکری درباره گزارش درآمد هزینه آذرماه خزانه دار شورا گفت: این گزارش نگران کننده است زیرا برابر گزارش خزانه در آذرماه ترکیب منابع شهرداری تهران شامل درآمدها 20 درصد،منابع حاصل از واگذاری دارائی های سرمایه ای ( عوارض بر پروانه های ساختمانی "تراکم" و فروش اموال شهرداری) 31 درصد و منابع حاصل از واگذاری دارائی های مالی ( وام و سایر شیوه های تامین مالی مبتنی بر بدهی) 49 درصد بود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: این ترکیب منابع زنگ خطری است برای اقدام هرچه سریعتر ما برای اصلاح مالیه شهرداری تهران، اگر این روند را اصلاح نکنیم ما هم در  بدهی سازی شهرداری برای اداره شهر شریک هستیم.

وی افزود: باید به این شراکت مبتنی بر بدهی خاتمه داد و با اتخاذ تدابیر ویژه ضمن رونق بخشیدن به سرمایه گذاری برای اداره شهر منابع پایدار برای اداره شهر را تامین نمود و البته از ارتقاء بهره وری و کاهش هزینه های غیر ضرور، پرداختن به فعالیت های غیر مرتبط با ماموریت های ذاتی شهرداری برای کاهش هزینه اداره شهر بهره گیری کرد.

فراهانی ادامه داد: در حوزه هزینه های انجام گرفته در آذرماه، برابر گزارش قرائت شده از سوی خزانه دار شورا 78 درصد هزینه ها در حوزه هزینه های جاری انجام گرفته است و متاسفانه تنها 16 درصد بابت هزینه های عمرانی و نگهداشت شهر در قالب اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای هزینه شده است. تاسف بارتر آن است که تنها 5 درصد بابت بازپرداخت وام ها و بدهی های شهرداری هزینه شده است.