۰ نفر

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

وجود ۵۵۰پرونده مفتوح قطع اشجار در قوه‌قضاییه/ راهور اجازه ورود جرثقیل به شهر برای برف‌تکانی را صادر نکرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲
کد خبر: 249470
وجود ۵۵۰پرونده مفتوح قطع اشجار در قوه‌قضاییه/ راهور اجازه ورود جرثقیل به شهر برای برف‌تکانی را صادر نکرد

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران 550 پرونده مفتوح مرتبط با قطع اشجار در قوه قضاییه وجود دارد.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ علی محمد مختاری با اشاره به شناسنامه‌دار شدن 3400قطعه باغ و ارائه آن به شورای شهر در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: مجموعا 5هزار قطعه باغ در تهران بدون شناسنامه باقی مانده که 2هزار قطعه آن در املاکی است که باید با مجوز دادستانی و پلیس امنیت به آن‌ها ورود کنیم.

وی با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن این 3400قطعه یکسال طول کشیده و مابقی حداقل تا شش ماهه دیگر شناسامه‌دار می‌شوند، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به خانه و یا ملک شخصی افراد وارد شویم. به همین دلیل با اخذ مجوز از دادستانی و همراهی پلیس امنیت به ملک ورود می‌کنیم. در دوره‌های گذشته 300قطعه باغ را که در حال خشک شدن بود و مالک به آن‌ها آب نمی‌داد با دستور قضایی به ملک ورود و آبیاری کردیم، هزینه آبیاری به‌وسیله مراجع قضایی بعدها از مالک گرفته می‌شود.

مختاری با اشاره به ارجاع پرونده‌های تخلف به قوه قضاییه در طی سال‌های مختلف گفت: 59پرونده در حال پیگیری و 550پرونده مفتوح در قوه قضاییه وجود دارد که مربوط به یکسال یا دوسال اخیر نیستند، بلکه در طی 7سال این تخلفات رخ داده و ما هم شکایت کرده‌ایم.

او اضافه کرد: زمانی که 60اصله درخت خیابان ولیعصر شبانه قطع شدند ما به بازرسی کل کشور شکایت کردیم و مسبب این اتفاق سریعا بازداشت شد.شهردار تهران نیز به دلیل قصور شهردار منطقه، او را عزل کرد، ما پیگیر این تخلفات هستیم.

 او همچنین در تشریح اقدامات این سازمان همزمان با بارش برف در تهران تاکید کرد: از شب7بهمن‌ماه که بارش برف آغاز شد ما 6هزار کارگر فضای سبز را ظرف 48ساعت مامور کردیم تا عملیات برف‌تکانی را انجام دهند.

مختاری اضافه کرد: به دلیل اینکه عملیات برف‌تکانی به‌وسیله چوب هایی با 5متر ارتفاع صورت می‌گیرد، نتوانستیم درخت‌هایی با 10تا 15متر ارتفاع را بتکانیم. برای این اقدام باید از ماشین‌های بالابر استفاده کرد تا کارگر به روی آن‌ها رفته و درخت را بتکاند اما در مدت بارش برف پلیس راهور تهران به دلیل ایجاد ترافیک اجازه نداد تا ماشین‌ها قبل از 12شب وارد شهر شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توضیح داد: نیروهای ما بعد از 12شب تا 5:30 صبح عملیات برف‌تکانی درختان بلند سوزنی برگ و یا نارون‌ها را انجام می‌دادند. اما عدم صدور مجوز برای ورود به شهر برای تشدید نشدن ترافیک عملیات را به تعویق انداخت، اگرنه نیروهای ما از چند روز قبل درحال آماده‌باش بودند.

به گفته مختاری 161درخت از 35میلیون درخت شهر تهران در طی این روزها کج شدند که نیروهای ما اقدام به مهار آن‌ها کردند و با جرثقیل و سیم بکسل درخت را به حالت اول خود بازگرداندند. امسال حتی یک مورد مصدومیت به‌دلیل سقوط درخت نداشتیم و من به شخصه تا جایی که توانستم برای جمع‌آوری هرچه سریعتر  شاخه‌های قطع شده تذکر دادم.

او همچنین از افتتاح 1200هکتار جنگل در 15اسفندماه امسال در 9نقطه تهران خبر داد و گفت: این جنگل‌کاری‌ها در مناطق مثل گردنه قوچک، شمال اتوبان شهید بابایی، غرب جنگل یاس، محدوده کهریزک و چند نقطه دیگر انجام می‌شود.

مختاری ادامه داد: در کنار این مقدار 400هزار شهروند برای درخت‌کاری در منازل خود ثبت‌نام کردند که ما به‌طور رایگان درخت را کاشته و بروشور نگهداشت آن را به مالکان تحویل داده و به آن‌ها سرکشی می‌کنند.