۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

طرح تفصیلی یا جامع تغییر پیدا نخواهد کرد/ بخشی‌نگری حل مشکل حریم شهر تهران را به تعویق انداخت

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 249144
طرح تفصیلی یا جامع تغییر پیدا نخواهد کرد/ بخشی‌نگری حل مشکل حریم شهر تهران را به تعویق انداخت

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کشور معتقد است که بخشی‌نگری هر نهاد به معضل حریم شهرها از جمله تهران باعث شده تا به امروز مشکلات حاصل از آن حل نشده و به تعویق بیفتد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمد سعید ایزدی درباره ساماندهی حریم شهر تهران به اقتصادآنلاین گفت: حریم شهر تهران معضل خیلی جدی و پیچیده ای شده است، در همین راستا کمیته مشترکی با عضویت همه ذی‌نفعان یعنی استانداری، وزارت کشور، فرمانداری، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در کنار سازمان‌های دیگر تشکیل داده‌ایم تا یک تصمیم مشترک گرفته شود.

معاون وزیرراه و شهرسازی با اشاره به ارائه برنامه عملیاتی این کمیته برای حل مشکل حریم شهر تهران، ادامه داد: مشکل بزرگ حریم شهر تهران از آنجایی نشات می‌گرفت که همه به صورت بخشی مسیر خودشان را جلو می بردند و حاضر نبودند در یک فضای مشترک مسائل و مشکلتشان را حل کنند. این کمیته مشترک گامی در جهت حل آن‌ها خواهد بود.

او همچنین درباره الزام شهرداری به اجرای طرح تفصیلی نیز تاکید کرد: طرح تفصیلی یک قانون است و سند به خودی خود پشتوانه‌های اجرایی بسیار زیادی دارد و همه نهادهای تدوین کننده آن تاکید موکدی برای اجرای آن دارند.

ایزدی اضافه کرد: ممکن است طرح تفصیلی به لحاظ عملیاتی و اجرایی با آنچه که در عرصه های موجود وجود دارد فاصله‌هایی داشته باشد ولی این فاصله زیاد نیست که در یک منطقه از شهر تهران 70درصد عدول از سند وجود داشته باشد. این انحراف‌ها تخلف محض است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی اگر بالای 20درصد از طرح اجرایی نشده یعنی نیروهای دیگری بر روی عدم اجرای آن تاثیرگذار بوده‌اند. نمی‌شود که یک طرح بالای 20درصد خطا داشته باشد. همانطور که گفته می‌شود طرح تفصیلی نسبت به طرح جامع 30 درصد انحراف دارد! این‌ها بهانه است.

او در پایان تاکید کرد: تجدید نظری در طرح تفصیلی و یا جامع رخ نخواهد داد مگر اینکه نهاد هماهنگ کننده‌ای ایجاد شود و درباره تغییر آن تصمیم‌گیری کنیم. تلاش ما این است که همه نهادهای درگیر در این موضوع را با یکدیگر هم‌راستا کنیم.