۰ نفر

حاشیه‌های تخفیف ۵۰درصدی برای ورود به طرح ترافیک

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 248716
حاشیه‌های تخفیف ۵۰درصدی برای ورود به طرح ترافیک

در جریان بررسی لایحه (تعیین نرخ عوارض که تردد در محدوده مرکزی شهر تهران) حاشیه‌هایی در خصوص تصویب تخفیف ورود به طرح برای خبرنگاران ایجاد شد.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ، احمد مسجدجامعی به عنوان پیشنهاددهنده این تبصره در خصوص تخفیف 50 درصدی به خبرنگاران گفت: کار خبرنگاران سخت است. متاسفانه در گذشته سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است و به اسم خبرنگاران به دیگران کارت داده می‌شود. سال گذشته 1300 الی 1500 کارت ورود به طرح ترافیک به بخش‌های ذیربط داده شده که دو برابر این تعداد مجوز ورود به طرح ترافیک به اسم خبرنگار به دستگاه‌های غیر ذیربط داده شده است به همین دلیل پیشنهاد دادیم که در یک سایت اسامی افراد و خبرنگارانی که طرح را دریافت می‌کنند اعلام شود.

او ادامه داد: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری باید براساس یک آیین‌نامه جزو موارد خاص قرار گیرند.

حسن رسولی به عنوان مخالف گفت: من مخالف این نوع پیشنهادات هستم چرا که شان اصحاب رسانه را پایین می‌آورند و به آنها برچسب می‌زنند و مردم می‌گویند چرا باید این قشر ویژه دیده شوند. قوت لایحه به آن بود که هیچ رانتی به کسی داده نشود اگر قرار باشد مشاغل سخت را جدا کنیم باید برای پزشک و سایر مشاغل سخت هم رانت در نظر بگیریم و به نفع حیثیت معنوی خبرنگاران نیست.

حجت نظری به عنوان موافق گفت: برای تعامل بیشتر با این عزیزان باید ترددشان به داخل محدوده تسهیل شود تا فضای مردم سالاری حاکم شود و با آیین‌نامه جلوی رانت سهمیه خبرنگاران گرفته شود.

محسن پورسیداقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار با بیان اینکه ما به خبرنگاران ارج می‌نهیم افزود: قبلا یک ردیف خبرنگاری گذاشته شده بود و 6 هزار آرم به نام خبرنگاران صادر شد اما سوال این است که آیا ما اینقدر خبرنگار داریم. این آرم‌های طرح ترافیک همه به اسم مدیرمسئول و خانواده‌ها می‌رود. ما مشاغل مهم کم نداریم و این پیشنهاد با روح لایحه همخوانی ندارد.

در ادامه برخی از خبرنگاران در اعتراض به اینکه ممکن است سهمشان از طرح ترافیک حذف شود جلسه را ترک کردند.

احمد مسجدجامعه با بیان اینکه گاه به اسم خبرنگاران سوءاستفاده می‌شود افزود: باید اسامی افرادی که طرح می‌گیرند روی سایت قرار گیرند تا اسم‌ها معلوم شود به نظر من حضور 6 هزار آرم طرح ترافیک تقلب بوده است.

در ادامه پیشنهاد به رای گذاشته شده و توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید. از این به بعد خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری برای ورود به طرح ترافیک از تخفیف 50 درصدی بهره مند خواهند شد.