۰ نفر

بار دیگر تهران غافلگیر شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 248708
بار دیگر تهران غافلگیر شد

محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر گفت: بعد از بحران زلزله در اطراف تهران و کرمانشاه و حتی بحران نارضایتی ها به بحران برف اخیر رسیدیم و باز تهرانی ها غافلگیر شدند.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران افزود: از برف شکرگذار هستیم اما نشان داد ما در مشارکت های اجتماعی ضعیف هستیم.

وی گفت: صداوسیما و رسانه ها در جذب مشارکت اجتماعی در بحران های این چنینی مطلوب عمل نمیکنند چراکه در گذشته تا برف سنگین می‌آمد بلافاصله حتی کوچه ها هم برف روبی میشد.

وی ادامه داد: دو تا سه هزار کارگر و ١٦٣ پایگاه برف روبی خیابان های اصلی را از برف باز کردند اما متاسفانه کوچه ها و درختان دچار بحران شد که حاکی از خلا همکاری و مشارکت بین شهروندان بود که باید بررسی در راستای آسیب شناسی این خلا  صورت گیرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر پس از آنکه قانون تصویب شد جزئیات قیمت‌ها برای ورود به طرح ترافیک در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و قیمت براساس ضرایب مختلفی تعیین خواهد شد.

او ادامه داد: مینیموم قیمت ورود به طرح 20 هزار تومان خواهد بود اما با این حال باید منتظر تکمیل قانون باشیم و همه چیز بستگی به میزان ضریب‌ها دارد.

او در خصوص اقدام شهرداری در زمان بارش برف گفت: شهرداری در این زمینه عملکرد خوبی داشته است و از اولین ساعات آغاز بارش برف کار را آغاز کرده است اما در برف‌روبی کوچه و پس‌کوچه‌ها شهرداری همیشه مشکل داشته است و این امر مشارکت مردمی را می‌طلبید.

او درباره جذب مشارکت رسانه‌ها گفت: صداوسیما و رسانه‌های برتر برای جذب مشارکت مردمی موفق عمل نکردند و وظیفه مطبوعات برتر بود که در این زمینه مشارکت مردمی را جذب کنند البته شهرداری آماده بود اما انتظار چنین حجمی از برف پیش‌بینی نمی‌شد لذا غافلگیر شدند.

رئیس شورا در واکنش به انتقادات که چرا نجفی برای درخت‌تکانی به مردم متوسل شد افزود: نجفی اگر تا صبح هم می دوید نمی توانست به تنهایی و بدون مشارکت مردم کاری از پیش ببرد. شما نیز با این حرف ها نباید اعتماد مردم را مختل کنید. به نظرم خوب شد که از مردم برای درخت‌تکانی دعوت شد.