۰ نفر

آغاز عملیات احداث ساختمان جدید پلاسکو از بهمن ماه امسال

۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 245974
آغاز عملیات احداث ساختمان جدید پلاسکو از بهمن ماه امسال

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: عملیات اجرای ساخت ساختمان جدید پلاسکو همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در 13 طبقه آغاز می شود.

«محمد سعیدی کیا» در نشستی خبری اضافه کرد: ساختمان جدید در 100 هزار متر مربع زیربنا در هشت طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین احداث می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با قوه قضائیه و شهرداری تهران، اظهار کرد: ساختمان جدید در زمینی به وسعت 9 هزار و 400 متر مربع ساخته می شود و بنیاد مستضعفان انتظار دارد با توجه به ابعاد ملی این پروژه، انتظارات مردم و کسبه پلاسکو و همه سازمان ها و نهادها در احداث این ساختمان جدید تامین شود و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران بنیاد، ساختمان جدید احداث شود.

سعیدی کیا با بیان اینکه عملیات خاکبرداری این ساختمان چهار تا پنج ماه طول می کشد، گفت: در ساختمان جدید پلاسکو برای یک هزار دستگاه خودرو پارکینگ آماده می شود و مابقی آن، به واحدهای تجاری اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: در واگذاری واحدهای جدید به کسبه، ارزش سرقفلی روز هر واحد قبل از تخریب مورد توجه قرار خواهد گرفت و با نظر کارشناسان هر واحد واگذار شده بیش از آن ارزش داشته باشد، مابه التفاوت آن نیز دریافت خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: طبق توافقی که با شهرداری به عمل آمده، همه مقدمات کار فراهم شده است که بیش از 57 هزار متر مربع آن غیرپارکینیگی و حدود 45 هزار متر مربع آن نیز برای پارکینگ در نظر گرفته شده است.

ساختمان پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با ساختمان آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

پلاسکو در ساعت هشت صبح سی ام دی ماه 1395 دچار حریق شد اما با وجود سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ساختمان به طور کامل فروریخت.