۰ نفر

طرح حذف پدیده تکدی‌گری در پایتخت کلید خورد

۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 241278
طرح حذف پدیده تکدی‌گری در پایتخت کلید خورد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حذف پدیده تکدی‌گری پایتخت با مشارکت شهرداری انجام می‌شود تا متکدیان از سرچهارراهها جمع آوری و به سامان‌سراها سپرده شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، حبیب الله مسعودی فرید گفت: طرح جمع آوری متکدیان پایتخت موضوع جدیدی نیست و طبق هماهنگی‌های گذشته در حال انجام بوده و متوقف نشده است.

وی ادامه داد: در این طرح که با مشارکت شهرداری انجام می شود متکدیان از سرچهارراهها جمع آوری و در سامان‌سراها به صورت موقت نگهداری می شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد زیادی از آنها نزدیک به ۷۰ درصد کودکان متکدی غیر ایرانی هستند،تعدادی هم متکدیان خارجی هستند که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند و به تکدی گری مشغول هستند.

فرید گفت: هر متکدی که با حکم قاضی به ما سپرده شود تحت مراقبت بهزیستی قرار می گیرد، برخی از متکدیان اصلا اهل تهران نیستند و از شهرستان های دیگر به تهران مهاجرت کرده اند که بعد از حکم قاضی به شهرستان خودشان سپرده می شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: وزارت کشور متولی اصلی سازمان‌دهی متکدیان است چراکه ساماندهی متکدیان و آئین نامه های آن برعهده وزارت کشور است، اما آنچه برعهده بهزیستی است آئین نامه کودکان است که مورد بازنگری قرار گرفته است و با استفاده از ظرفیت سایر بخش‌ها در آینده نزدیک امیدواریم شاهد حذف پدیده تکدی‌گری در پایتخت باشیم.

فرید با بیان اینکه در ماه های آینده فازهای بعدی طرح جمع‌آوری متکدیان اجرا خواهد شد،گفت: البته علاوه بر جمعیت زیر 18 سال، سالمندان و متکدیان معلول نیز زیرمجموعه بهزیستی قرار می گیرند.