۰ نفر

رفتار گسل‌های تهران به طور دائم و دقیق رصد می‌شود

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 240617
رفتار گسل‌های تهران به طور دائم و دقیق رصد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله به طور دائم و دقیق رفتار گسل های تهران را رصد می کند و اگر خطری در این زمینه احساس شود فورا به ستاد بحران کشور اطلاع داده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح امروز محسن هاشمی رییس شورا به همراه مجید فراهانی، احمد مسجد جامعی و مرتضی الویری از پژوهشگاه زلزله شناسی ایران و نیز آزمایشگاه آن بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید گزارش های زلزله های اخیر تهران، ملارد و سر پل ذهاب و نیز زلزله هایی ۲۰ سال اخیر که از سوی این پژوهشگاه تهیه شده بود به اعضای شورا ارائه شد.

محسن هاشمی در پایان این بازدید، گفت : طبیعی است که با توجه به اتفاقات اخیر به ویژه زلزله ملارد که۵.۲ ریشتر شدت و همچنین شتاب نسبتا زیادی نیز داشته است، به بحث علمی موضوع زلزله وارد شویم و این بازدید در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد : خوشبختانه کارشناسان این مرکز از درجه علمی بالایی برخوردارند و آنچه امروز در این بازدید ارائه شد گزارش گیری از رفتار و فعالیت گسل های کشور در بیست سال اخیر بود که نشان می دهد ما در بعد گزارش گیری از زلزله های کشور، وضعیت مناسبی داریم و به طور کامل زلزله های ایران را رصد می کنیم.

وی افزود : این پژوهشگاه دستگاه های به روز و بر خطی را در سراسر کشور و نیز اطراف تهران نصب کرده اند که البته اطلاعات و داده های دیگر دستگاه ها از جمله دستگاه های مربوط به ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وزارت علوم تحقیقات و وزارت راه و مسکن و شهر سازی را نیز رصد می کنند.

هاشمی افزود : از فعالیت های این پژوهشگاه نیز می توان به گسیل داشتن دستگاه های پرتابل این پژوهشگاه به مناطق زلزله زده اشاره کرد تا رفتار گسل ها به صورت دائم رصد شود و در حال گزارش گیری باشد.

هاشمی خاطر نشان ساخت : در همین زلزله اخیر نیز چنین اقدام شد و در حال حاضر این پژوهشگاه به طور دائم و دقیق رفتار گسل های تهران را رصد می کنند و این اطمینان وجود دارد که اگر در رصد رفتار گسل های تهران خطری احساس شود این پژوهشگاه می تواند به فوریت به ستاد بحران تهران و کشور اعلام نماید و آنان نیز تصمیم گیری کنند و متعاقبا به مردم اطلاع رسانی نمایند.

هاشمی تصریح کرد : موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که پدیده هایی مانند زلزله نیاز به بررسی ها و تحلیل های علمی دارند و لذا باید اجازه دهیم افراد متخصص و با دانش که این پدیده های را به صورت علمی و بر پایه داده های علمی رصد می کنند در مورد آن اظهار نظر کنند.

وی افزود: به طور حتم این مراکز علمی گزارش های خود را به ستاد بحران کشور و تهران می دهند و اگر لازم باشد این مراجع به طور رسمی در مورد زلزله اظهار نظر می کنند.