۰ نفر

آخرین وضعیت مناقصه‌ ۲۰۰۰واگن متروی کلانشهرها

۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 239999
آخرین وضعیت مناقصه‌ ۲۰۰۰واگن متروی کلانشهرها

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت مناقصه 2000 دستگاه واگن مترو برای تهران و کلانشهرها را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هیربد معصومی درباره آخرین وضعیت تأمین 2000 دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران و سایرکلانشهرها به انتشار اسناد مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن مترو برای متروی تهران اشاره کرد و گفت: اسناد مناقصه ۶۳۰ واگن مترو برای تهران را انتشار داده‌ایم و ۱۲ شرکت خارجی و ۵ شرکت داخلی در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

معصومی افزود: هنوز "پاکات" مربوط به این مناقضه باز نشده که امیدواریم هرچه زودتر این "پاکات" باز شده تا در نهایت ۶۳۰ واگن مترو به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت اضافه شود. همچنین به شرکت‌های خارجی نیز تا ۱۹ دی ماه جاری فرصت داده‌ایم تا اسناد مناقصه۶۳۰ واگن متروی تهران را تحویل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهند.

وی با بیان اینکه براساس تکلیف شورای اقتصاد، ۵۵ درصد این واگن‌های مترویی بایستی در داخل کشور تولید شوند، گفت: برای سایر کلانشهرهای کشور نیز شامل مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، کرج، قم و کرمانشاه در حال برگزاری مناقصه هستیم.

هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی احداث هریک کیلومتر مترو

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه به منظور توسعه خطوط مترو شهرداری‌ها قصد انتشار اوراق مشارکت دارند، اظهار کرد: در حقیقت توسعه مترو هزینه گزافی را می طلبد و بایستی برای احداث هر کیلومتر آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان(بدون احتساب ناوگان) هزینه کرد. ضمن اینکه حمل و نقل ریلی شهری جزو آن دسته از حمل و نقل‌هایی است که شهرداری بایستی همواره به آن سوبسید دهد و در عین حال توسعه آن نیز دقیق باشد.